Isbilen Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Frustrert! Jeg har googlet meg grønn i et par timer nå, hadde aldri trodd dette skulle være så vanskelig å få til. Er det noen som vet hvordan jeg kan bytte om på høyre og venstre lydkanal i Windows 7? Å bytte plass på høyttalerne er ikke et alternativ. Jeg kjører integrert Soundmax-lydkort på Asus P6T Deluxe v2. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Jeg kjenner jo deg igjen og jeg stoler på dine evner inne fagfeltet googling. Derfor tok jeg en litt annen vinkel på problemet. Du kan prøve å installere Power Mixer som gir deg et par ekstra fetures å leke med. Deriblandt reverse sterio channels. Endret 21. september 2010 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Det har jeg lastet ned, men jeg fant ikke funksjonen. Kan du forklare hvor du fant den? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Jag bare googla, jeg. Glemte jeg å nevne at jeg ikke har prøvd programmet før? Tanken var i alle fall at du sikkert må laste ned annen programvare som feks. power mixer. Edit: Jeg har lett meg grønn np og jeg begynner p bli irritert over hvor vanskelig dette skal være. Jeg har kommet frem til at det er mulig, men helst bare gjennom tredjepartsprogramvare som du må kjøpe. Mitt tips: Klipp av minijacken og lodd på en ny, men denne gangen feil vei. Jeg vilanbefale å kjøpe en kort skjøte og "modde" denne, sånn at du lett kan bytte mellom reverse og normal. I tilleg slipper du å drite fult så mye på drage om lodding ikke er din sterkeste side. Beklager virkelig at det er det beste jeg kom frem til men det skulle jo funke prima, da. Endret 21. september 2010 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Jeg bruker fiberoptisk toslink til receiveren, så lodding er heller ikke noe alternativ. Jeg bruker samme anlegget til både TV og PC, og skjermene står 90 grader mot hverandre. Derfor kan jeg flytte høyre satelitt til venstre for PC-skjermen og få et ordentlig lydbilde også der, hvis jeg finner en måte å flippe kanalene ut fra PC (venstre satelitt henger fast og har uansett for kort ledning). Jeg kan ikke fatte og begripe at det ikke skal gå an å gjøre dette på bunn-nivå i Windows - mange spill gjør det jo uten problemer. Uansett får jeg et mandig Asus-lydkort i posten i morgen eller så, håper det gir flere innstillingsmuligheter. Hvis ikke mekker jeg kanskje en løsning med spadekontakter og skjøter, men det er ergerlig at man skal være nødt til å bli brutal .. Endret 21. september 2010 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 I dag fikk jeg Asus Xonar HDAV 1.3 i posten, og til min store glede og lettelse inneholder driverprogrammet en mulighet til å flytte rundt på kanaler etter eget ønske. Jeg bestilte kortet før dette behovet meldte seg, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Da var det litt flaks, faktisk. Merkelig at dette ikke er standar undomkring. Det var i alle fall bra det ordnet seg Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Microsoft legger nok ikke til slike nisjefunksjoner uten videre, og det kan jeg jo ha en viss forståelse for. Tror litt av problemet er at det må skje på drivernivå om det skal være systemomspennende, og da er det ikke så lett å lage tredjepartsprogramvare heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå