Armageddon Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hva faen var det på slutten av episode 7? Skvatt skikkelig. :!: Var jo ikke noe cliffhanger engang, bare rart. Er i tvil om jeg gidder å vie mer tid til denne serien. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Pensjonistbarn... Freaky Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Så "aliens" (som det ikke er sikkert de er) eldes sakte eller ikke, men disse barna eldes raskt... Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Så "aliens" (som det ikke er sikkert de er) eldes sakte eller ikke, men disse barna eldes raskt... Utenomjordiske er de jo.. Det ble jo sagt i første episode. I denne ukes episode så snakket de også om hvordan de skulle reise hjem og at de manglet råmateriale. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg trodde de kom fra fremtiden, helt ordet aliens ble kastet ut der. Etter de krasjet flyet, ble det konstatert at de ikke hadde kommet "lengre" når de fant den radioen med transformatorer. Men denne serien er såpass treig at jeg ikke gidder å spekulere lengre. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Utenomjordiske er de jo.. Det ble jo sagt i første episode. Jaha, så karakterer snakker alltid sant i tv-serier? Har du noensinne hørt disse mystiske fangene si feks. ordet "hjemplanet"? Det er en bevisst taktikk fra seriens side å få deg til å tro at de er aliens, når de egentlig ikke er det, og lettlurte jyplinger går på limpinnen. Man fikk forøvrig et hint i dialogen fra forrige episode når Fru CIA prater om quizen til sine ubrukelige elever: "It's like their bodies are in the chairs, but they projected their conciousness to another place." Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg vil tippe KjemikerJon er inne på noe. Det er nok en mulighet for at de "barna" er de egentlige folkene, og de voksne vi ser ikke engang eksisterer. Kanskje deT er derfor de ikke blir eldre? En annen tanke jeg har er at de folkene stjeler livskraften fra barna for å holde seg unge. Det forklarer forhvor de ikke eldres, hvorfor barna eldes i et svært raskt tempo og hvorfor barna blir kidnappet i første omgang. Hvorfor kidnapper de aldri voksne folk eller gutter, kun jenter? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Etter den enorme cliff hangeren forrige episode må jeg si meg litt skuffet - jeg vil se de «barna». Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Er episoden verdt å se? Har begynt å gått lei og er litt i tvil om jeg gidder å se mer.. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hoho. I dag kjørte de den klassiske "Skurken er... BOOM!". Nei, dette er masseprodusert middelmådighet. Tilbake til kabel-tv (ok, jeg kommer til å følge med til serien blir sendt til giljotinen ved sesongslutt). Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Hva var greia med han fyren på slutten. Han kan forandre utseende? Eller bare prøvde de å vise at han var en av "dem". Endret 17. november 2010 av Teipball Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Synes det begynner å gå litt trått nå. Bruker en hel episode på å fikse han som blir skutt, ikke såå gøy, og driver ikke akkurat historien framover. Dog litt om visepresidenten osv, men relativt laber episode. Og hva er vitsen med "cliffhangerne" med de ungene og nå han slemmingen hvis de ikke bruker det til noe? Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Jaha, så karakterer snakker alltid sant i tv-serier? Har du noensinne hørt disse mystiske fangene si feks. ordet "hjemplanet"? Det er en bevisst taktikk fra seriens side å få deg til å tro at de er aliens, når de egentlig ikke er det, og lettlurte jyplinger går på limpinnen. Man fikk forøvrig et hint i dialogen fra forrige episode når Fru CIA prater om quizen til sine ubrukelige elever: "It's like their bodies are in the chairs, but they projected their conciousness to another place." Sophia og Thomas pratet jo om at de ikke hadde nok råmateriale til å komme hjem(home!), samt Thomas ble overrasket over at de fortsatt brukte vacuum tubes. Men jeg vet ikke egentlig.. Noe time travel greier kan også være realistisk. Endret 17. november 2010 av coax Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Etter den enorme cliff hangeren forrige episode må jeg si meg litt skuffet - jeg vil se de «barna». Vi får nok se barna etterhvert, men å avsløre alt sammen allerede ville jo blitt kjedelig. Men det er en ting jeg har tenkt litt på. Hvor mange sider er det egentlig her? Vi har de vanlige folkene på en side og Sophia, Thomas osv på den andre. Men hva med kidnapperne, visepresidenten, gamlingen osv? Er de også på lag med Sophia og den gjengen der, eller har de andre motiver? Selv Thomas innrømmer at Sophia er lederen deres, men han gamlingen er også helt klart en leder. Er det to fremmede "raser"? Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Etter den enorme cliff hangeren forrige episode må jeg si meg litt skuffet - jeg vil se de «barna». Vi får nok se barna etterhvert, men å avsløre alt sammen allerede ville jo blitt kjedelig. Men det er en ting jeg har tenkt litt på. Hvor mange sider er det egentlig her? Vi har de vanlige folkene på en side og Sophia, Thomas osv på den andre. Men hva med kidnapperne, visepresidenten, gamlingen osv? Er de også på lag med Sophia og den gjengen der, eller har de andre motiver? Selv Thomas innrømmer at Sophia er lederen deres, men han gamlingen er også helt klart en leder. Er det to fremmede "raser"? Jeg tror gamlingen er fra samme sted som Sophia og co, men at han har andre planer enn Sophia, og at han har infiltrert menneskeheten samtidig med dem eller til og meg før Sophia og co siden det tar en god stund å bygge opp så mye makt og penger som han har. Virker også som Sophia og Thomas ikke aner at gamlingen og co eksisterer? Er vanskelig å si hva som skjer, men syntes det er spennende! Endret 18. november 2010 av coax Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Begynte å se på episodene forrige helg, så nå turte endelig jeg å lese tråden her. Vet ikke helt hva jeg mener om serien så langt. Piloten var ganske konge, det skal innrømmes, men jeg syntes det dabba fælt av etter det. På meg, virker det her som en slags halvblanding mellom Lost og Flash Forward. Det skal dog sies at så langt så er The Event langt mer fengende og fremad-drivende enn FF. Er stygt redd for at det kan bli fryktelig masete etterhvert, eller er det kanskje bare meg som har sett meg "lei" på sånne typer serier og heller trenger noe straight-forward ala Sopranos? Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Synes det begynner å gå litt trått nå. Bruker en hel episode på å fikse han som blir skutt, ikke såå gøy, og driver ikke akkurat historien framover. Dog litt om visepresidenten osv, men relativt laber episode. Og hva er vitsen med "cliffhangerne" med de ungene og nå han slemmingen hvis de ikke bruker det til noe? Kjæresteparet begynner å bli irriterende. Utrolig kjedelig. Det virker helt poengløst. Men delen som handler om presidenten synes jeg er helt greit. Begynte å se på episodene forrige helg, så nå turte endelig jeg å lese tråden her. Vet ikke helt hva jeg mener om serien så langt. Piloten var ganske konge, det skal innrømmes, men jeg syntes det dabba fælt av etter det. På meg, virker det her som en slags halvblanding mellom Lost og Flash Forward. Det skal dog sies at så langt så er The Event langt mer fengende og fremad-drivende enn FF. Er stygt redd for at det kan bli fryktelig masete etterhvert, eller er det kanskje bare meg som har sett meg "lei" på sånne typer serier og heller trenger noe straight-forward ala Sopranos? Hvor ser du Lost? Dette er mer Prison Break og noe annet. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Vil du virkelig ta den diskusjonen, igjen? Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Synes ikke dagens episode var noe å rope WOW over, første episode er den beste så langt Ikke den mest spennende serien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå