Gå til innhold

Jeg fikk Statoil Mastercard :)

Geggse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager og være litt fordomsfull her nå. Men et slikt gledesutbrudd av og få et kredittkort peker til at man enten ikke helt vet hva et kredittkort er, eller ikke har forstått hvor dyrt ting KAN bli om man ikke betaler ned raskt nok. Så...

Tør jeg spørre hvordan du betaler for det du kjøper? Og vet du at hvis du bare betaler minimums beløpet hver mnd så øker du prisen på alt du kjøper med 25 til 50% ca.

Og lukter jeg en fremtidig deltaker av TV-programmet luksusfellen?

AKIRA

Lenke til kommentar

Revurder planen og opprett nytt emne om nokre månader med tittelen: "Jeg har spart opp penger til å kjøpe PS3 :)".

Kredittkort er kjekt å ha når det oppstår uforutsette utgifter eller ein har lyst på noko fint, men samtidig har inntekt i nær framtid som tilseier at ein kan få tilbakebetalt beløpet kjapt.

Lenke til kommentar

Her ble det stille du!

Men jeg ser ut fra profilen at trådstarter er 32 år gammel, så antar han har både jobb og kunnskap om kredittkort.

Men synes nå fortsatt det er en dårlig ide at det første som slår deg om du får kredittkort er og kjøpe noe man strengt tatt lett kan spare til.

AKIRA

Lenke til kommentar

Her ble det stille du!

Men jeg ser ut fra profilen at trådstarter er 32 år gammel, så antar han har både jobb og kunnskap om kredittkort.

Men synes nå fortsatt det er en dårlig ide at det første som slår deg om du får kredittkort er og kjøpe noe man strengt tatt lett kan spare til.

AKIRA

Når man ser på f.eks luksusfellen, så er det tydelig at ikke alle 32-åringer har nok kunnskap om kredittkort til å vite hvordan man bør bruke det.

Ikke at jeg nødvendigvis mener TS ikke vet hva han driver med, men å bruke kredittkort for å kjøpe underholdning høres ikke lurt ut.

Har man ikke råd til PS3 nå, så har man antagelig ikke råd når regningen kommer heller. Da begynner rentene å komme, så må man betale enda mer. Og plutselig ble det en veldig, veldig dyr PS3...

Lenke til kommentar

Sjekka i full fart opp kva ein PS3 koster dersom du kjøper den på avbetaling med Thorn (noke som i realiteten blir svært likt eit kredittkjøp med mastercard).

På avbetaling; ca 10 500 kroner

Kontant i butikk; ca 3 500 kroner

Tja, er det så viktig å ha ein PS3 akkurat no i staden for å vente litt og kjøpe ein til 1/3 av prisen? Med forutsettning om at betaling skjer i tide, dersom du ikkje betaler i tide blir det laaaaangt dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...