-Léon- Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Linker til eller reklame for MLM, pyramidespill, "flest klikk"-systemer og lignende er forbudt. Lurer egentlig på hvor grensen og hva som går under reklame. Jeg antar hvis jeg lager en tråd for å si at folk bør sjekke ut en helt sinnsyk kul side jeg har laget, så vil den bli stengt? Men hvis jeg lager en tråd for å få litt feedback på den siden og linker til et annet forum av en sort, så vil den også bli stengt? For jeg mener å ha sett tråder hvor de diskuterer litt om andre forumer. Kanskje en litt dårlig formulert tråd men håper dere forstår poenget. Endret 20. september 2010 av -Léon- Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Det går på hva du vil oppnå med tråden. Om tråden oppfordrer og/eller resulterer i diskusjon, tilbakemeldinger, kritikk ol. på innholdet i linken, da er det stort sett greit. Om trådens eneste oppgave er å få folk til å besøke siden som er linket og bli der. Da er det ikke greit. Om "tråden" ikke har noe annen egenskap enn å være bærer for en link. Da kan du lage en link. Men det finnes alltid gråsoner. Det er derfor vi har så mange dyktige moderatorer, sånn at hele bildet kan taes i betraktning. Hjalp dette på noen måte? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Nja, det er masse snikreklame til nettbutikker for brukere som kun har 1 innlegg. jeg rapporterer, men det skjer ingenting Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Ja. De er der, men de pleier å bli pent oversett.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Men det finnes alltid gråsoner. Det er derfor vi har så mange dyktige moderatorer, sånn at hele bildet kan taes i betraktning. Godt sagt Vi "tilgir" første gang(stort sett) om ikke brukeren har flere slike poster fra før. Andre gang tar vi en nærmare titt på saken og handler deretter om nødvendig. Osv.. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Tusen takk for informasjonen Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg antar hvis jeg lager en tråd for å si at folk bør sjekke ut en helt sinnsyk kul side jeg har laget, så vil den bli stengt? Men hvis jeg lager en tråd for å få litt feedback på den siden og linker til et annet forum av en sort, så vil den også bli stengt? For jeg mener å ha sett tråder hvor de diskuterer litt om andre forumer. Kanskje en litt dårlig formulert tråd men håper dere forstår poenget. For å svare på det konkrete spørsmålet: Det har fra gammelt av eksistert en "gentleman's agreement" forum imellom at man ikke stjeler brukere fra hverandre. Jeg ville aldri poste på et konkurrerende forum for å si at folk burde komme til diskusjon.no istedet. Men nå er diskusjon.no i en litt annen situasjon enne de fleste nettsteder: Vi er store, vi dekker en rekke samfunnsområder og temaer, og det er ikke til å unngå at mange av våre brukere også vil være aktive på andre forum, spesielt nisjeforum av ulike slag. Vi har vel så mye å vinne som å tape på å være åpne i dette forholdet. Derfor har jeg ingenting i mot at dere poster om nettsider eller forum dere lager. For hver bruker dere får fra oss, får vi noen hos dere som kan trekke interesse den andre veien. Det vinner begge parter på. Og selv informasjon og diskusjon om konkurrenter er innhold, og det er innhold vi lever av å generere. Men vi er et kommersielt drevet forum, og har i tillegg regler som skal beskytte våre brukere mot reklame. Så rene kommersielle nettsteder kan ikke på egen hånd lage tråder eller poste for å skryte av sine side, med mindre det er som svar på forespørsel fra en bruker. (Merk: Vi er flinke til å avsløre kompisposting, dette er desverre et problem.) Så post i vei, så lange hensikten ikke er kommersiell. Men merk at våre brukere fort reagerer negativt på ren egenreklame, selv når hensikten ikke er kommersiell. Blir det så mye slikt at brukerne reagerer forbeholder vi oss retten til å henvise det til egne kategorier eller til samletråder eller lignende. Og er siden kommersiell, så ring Edda og spør etter annonseavdelingen. Da kan dere få et fint og glorete banner på alle våre sider, helt lovlig, men ikke helt gratis... Geir Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Det med "glorete" håper jeg på var ment som en morsomt formulering. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Siden det ikke er jeg som skal designe dem, så spiller det forsåvidt ingen rolle hvordan det var ment... Geir Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 For å si det sånn: Den dagen det blir glorete reklamer her eller på hw-nettverket så forsvinner sidene fra whitelista mi på ad block. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå