Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Overbelastning gir tregere data?


Anbefalte innlegg

Jeg spilte et spill som dataen tydeligvis ikke hadde kapasitet til å håndtere, det stod nesten helt stille.

 

Det var også stress å få avslutta spillet. Nå er dataen plutselig veldig treg, og jeg lurer på om det har noen sammenheng med dette spillet.

 

Har prøvd å restarte dataen uten at det hjelper. Jeg må f.eks. vente noen sekunder før jeg får opp det jeg skriver i dette innlegget.

 

Kjører vista, og dataen er ikke eldre enn fra des 2009. Noen tips til hvordan jeg kan gjøre den raskere igjen?

Endret av Lekr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare generellt på det du spør om - så skal ikke noe sånt skje nei. Det værste som normalt kan skje om et spill er dårlig programmert er at det kan oppstå minnelekasjer, men dette vil uansett renskes opp når programmet avsluttes - og ihvertfall ved restart. Det er nesten umulig at det vil kunne påvirke ting utenfor spillet permanent ved mindre det evt. skulle ha vært noe virus eller lignende i en piratkopiert utgave du har brukt.

 

Ellers er det vanskelig å si hva du kan gjøre for å rette dette uten mer info. Reinstallasjon av OS vil jo fikse det meste, men det er helt sikkert overkill. Jeg ville begynnt med å sjekke prosesser fanen under task manager og se om noe bruker unormalt mye CPU eller minne ved lett bruk som f.eks. surfing.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...