Nohcho Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Oppgave: Hvor stor energi trengs for å øke farten til et elektron a) fra 0 til 0,40c Kunne brukt formelen E=mc^2/ROT(1-(v/c)^2) men jeg har ikke massen til elektronet. Og jeg vet ikke hvilket elektron det er Lenke til kommentar
compus Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Det finnes (sannsynligvis) ikke flere elektrontyper! Elektronmassen finner du her. Endret 20. september 2010 av compus Lenke til kommentar
Nohcho Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 ))))) Lo av meg selv da jeg leste meldingen min))) Det var vist litt seint på kvelden. Jeg har vist forstått feil, og tatt ordet elektron for proton/nøytron, eller noe stoff. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) ))))) Lo av meg selv da jeg leste meldingen min))) Det var vist litt seint på kvelden. Jeg har vist forstått feil, og tatt ordet elektron for proton/nøytron, eller noe stoff. Proton- og nøytronmassen er generelt konstant den også. Endret 9. januar 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå