Gå til innhold

Speedlite 430 vs. Canon Speedlite 580 + stativspm

Anbefalte innlegg

Tror jeg nå skal gå i innkjøp av en blits og stativ.

Så det jeg lurer på er forskjellen på 430 over 580.. Er det verdt 1400 mer for 580'en? Noen som har noen erfaringer? Eventuelt and erfaringer med andre produsenter.

Så når det kommer til stativ er jeg helt blank. Er det noen forskjeller på kvalitet når det kommer til kulehoder vs. treveishoder? Manfrotto 804RC2 har jeg sett på, og tror ikke kameraet overgår 4 kg.. Også vet jeg ikke helt om jeg kommer til å gå for alu stativ eller karbon, noen sterke fordeler ved karbon bortsett fra vekta?

Thanks ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! har både 430 og 580, og etter min mening er 580 helt klart verd de ekstra kronene, den er kraftigere, MYE mere ergonomisk og har noen flere funksjoner. drawbacket er at den er endel større.

Du må ikke og glemme masterfunksjonen :)

Når du må spørre angående blits så vil jeg anbefale deg og kjøpe originalt,da har du full automtikk og behøver ikke å bekymre deg om eksponeringen blir korrekt eller ei.

Stativ er det veldig avhengig av hvor mye du vil legge i det,hvis du bruker et par tusen vil du få gode stativer.

Kulehoder er mest brukt i fotosammenheng,tar jeg ikke helt feil så er 498 RC2 ofte anbefalt.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...