toth Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Heisann! Jeg har en surroundpakke fra Pioneer, sånn 6000kr's sak, med kombinert dvdspiller og reciever. ca 5 år gammelt Lyden i 5.1-settet holder i massesvis i min lille stue, veldig fornøyd med den - MEN jeg skulle gjerne oppgradert til blu-ray og HDMI. Og da ser det ut som jeg støter på et lite problem, iom at jeg helst vil beholde høyttalerne(no sense å kaste dem når jeg er fornøyd og de funker flott), og slippe unna med ny spiller. Problemet er å finne en blu-rayspiller med innebygget 5.1/7.1. Markedet ser veldig tynt ut. Er det noen av ekspertene her som kan hjelpe? Utover BD-spiller og 6 utganger er eneste krav at den må ha minst én inngang, jeg må ha tv-lyden også i høyttalerne. Helst to, så PC og kan være tilkoblet. Håper noen kjenner til en passende spiller, jeg har ikke klart å finnen noen Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 ..Jeg klarer å finne endel spillere med 7.1 - Men ingen ser ut til å ha audio-in? Er det helt ut..? :S Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Spillere er nemlig det, spillere. Skal du ha innganger må du ha en receiver. Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Ja, og det er jo nettopp det jeg vil ha - en kombinert spiller/reciever. Spiller med innebygd reciever. Slik som den jeg har, men i blu-ray Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Da må du evt. kjøpe et liknende sett som du gjorde for noen år siden med høyttalere og hele pakka. For å ha bedre muligheter for å oppgradere senere er det bedre å kjøpe en egen blu-ray-spiller og en receiver. Høyttalerne du har kan du nok få brukt på en vanlig receiver også bare ved å fjerne spesialkontaktene som sitter på enden. Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Det er ingen spesialkontakter på enden, bare ledningsstumper og klyper i recievern.. Så et par bananplugger skulle fikse den biffen. Men jeg må altså slå meg til ro med at det ikke er mulig å kjøpe kombi spiller/reciever? Om jeg ikke finner noe brukt på ebay e.l. that is.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Hvis du kjøper en spiller med en el-cheapo innebygget receiver, så får du samme problem neste gang drivverk må oppgraderes. Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Det er jeg selvsagt klar over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå