Gå til innhold

Mulig å oppgradere "billig-pakke" til blu-ray?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en surroundpakke fra Pioneer, sånn 6000kr's sak, med kombinert dvdspiller og reciever. ca 5 år gammelt

Lyden i 5.1-settet holder i massesvis i min lille stue, veldig fornøyd med den - MEN jeg skulle gjerne oppgradert til blu-ray og HDMI.

Og da ser det ut som jeg støter på et lite problem, iom at jeg helst vil beholde høyttalerne(no sense å kaste dem når jeg er fornøyd og de funker flott), og slippe unna med ny spiller. Problemet er å finne en blu-rayspiller med innebygget 5.1/7.1. Markedet ser veldig tynt ut.

Er det noen av ekspertene her som kan hjelpe? Utover BD-spiller og 6 utganger er eneste krav at den må ha minst én inngang, jeg må ha tv-lyden også i høyttalerne. Helst to, så PC og kan være tilkoblet. Håper noen kjenner til en passende spiller, jeg har ikke klart å finnen noen :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du evt. kjøpe et liknende sett som du gjorde for noen år siden med høyttalere og hele pakka.

For å ha bedre muligheter for å oppgradere senere er det bedre å kjøpe en egen blu-ray-spiller og en receiver.

Høyttalerne du har kan du nok få brukt på en vanlig receiver også bare ved å fjerne spesialkontaktene som sitter på enden.

Lenke til kommentar

Det er ingen spesialkontakter på enden, bare ledningsstumper og klyper i recievern.. Så et par bananplugger skulle fikse den biffen.

Men jeg må altså slå meg til ro med at det ikke er mulig å kjøpe kombi spiller/reciever? Om jeg ikke finner noe brukt på ebay e.l. that is..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...