nortridge Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg har i den senere tid fått et problem med fet hud spesielt rundt nese, øyne og panne -regionen. Porene i huden har også blitt større. Jeg har ikke forandret mine matvaner eller andre nevneverdige ting som kan ha innflytelse på huden. Jeg lurer på hvordan jeg har klart å havne opp med slik hud. Jeg mistenker en afrikaner på jobben har smitta meg, siden han også har fet hud. Jeg lurer også på om noen her har hatt positive opplevelser ved bruk av sink mot lignende symptomer. Lenke til kommentar
Roeyskatt Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Du kan ikke ha blitt smittet av afrikaneren. Det går ikke an. Grunnen til at huden din plutselig øker talgproduksjonen, altså skiller ut mer talg eller olje eller fett eller hva man vil kalle det, er mest sannsynlig fordi huden din mangler fukt! Dette kommer helst av tørr luft, kaldt vær nå på høsten og/eller at du vasker huden din for hardt, f.eks. med sterk såpe. Protip: Ikke kjøp noe tull fra apotek mot fet hud. Det vil tørke ut huden din enda mer. Anbefaler ikke sink(salve? Du mente salve?) heller. En helt normal fuktighetskrem vil sannsynligvis løse problemet ditt. Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Du kan ikke ha blitt smittet av afrikaneren. Det går ikke an. Grunnen til at huden din plutselig øker talgproduksjonen, altså skiller ut mer talg eller olje eller fett eller hva man vil kalle det, er mest sannsynlig fordi huden din mangler fukt! Dette kommer helst av tørr luft, kaldt vær nå på høsten og/eller at du vasker huden din for hardt, f.eks. med sterk såpe. Protip: Ikke kjøp noe tull fra apotek mot fet hud. Det vil tørke ut huden din enda mer. Anbefaler ikke sink(salve? Du mente salve?) heller. En helt normal fuktighetskrem vil sannsynligvis løse problemet ditt. Takk for svar. Jeg vet faktisk ikke hva jeg mente. Av en eller annen merkelig grunn hadde jeg det for meg at sink og B-vitamin fantes sammen i pilleform.. Jeg vasker ansiktet daglig i dusjen med lano. Skal prøve ut en fuktighetskrem, noen stalltips på hvilken jeg burde gå for? Lenke til kommentar
Vikestart Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Man skal ikke vaske seg i ansiktet med såpe... Det tørker ut huden, og kan føre til huden produserer mer fett og talg for å kompensere, og dermed føre til mer uren hud. Endret 20. september 2010 av Vikestart Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Man skal ikke vaske seg i ansiktet med såpe... Det tørker ut huden, og kan føre til huden produserer mer fett og talg for å kompensere, og dermed føre til mer uren hud. Aha. Da skal jeg ikke bruke såpa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå