LeiNstEr Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hei Bygde min første selvbygde PC for noen uker siden bestående av bl.a. en i7-930 prosessor og et MSI GTX470 skjermkort. Nå som jeg har hatt PCen noen uker har det blitt et større og større problem at vfta på skjermkortet plutselig skrur seg opp til 100 % uten at den har noen grunn til det. Vifta bråker så det nesten blir umulig å være i samme rom som PCen. Vifta står for eksempel akkurat nå og durer og går i 100 %, men åpner jeg Afterburner står det at vifta kun er på 45 %, og at temperaturen i skjermkortet kun er 35 grader. Noen som har opplevd noe liknende problem? I tillegg har skjermkortet også oppført seg litt rart siden jeg fikk det. Spesielt i spill som Crysis får jeg ikke spilt mer enn snaue minuttet med ut av boksen-innstillinger. Hele PCen krasjer helt, og det kommer hauger med rare artifacts over hele skjermen (se bilder under). Jeg klokket ned core clocken en smule, og alt fungerte plutselig helt fint. Men det skal vel ikke være meningen at man må klokke ned skjermkortet for å få spill til å fungere? Har nå også stilt inn at vifta skal ha en god del høyere fart enn standardhastighetene. Har jeg fått et defekt skjermkort, eller er det bare jeg som har gjort noe fryktelig galt med innstillingene? Lenke til kommentar
Blackey Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Bruker du nyeste WHQL driver fra Nvidia? Får skjermkortet strøm på begge inngangene? Hvilken strømforsyning bruker du? Lenke til kommentar
LeiNstEr Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Har nyeste drivere ja, 258.96. Har Corsair HX750W, og kan da ikke skjønne annet enn at det får strøm på begge inngangene... Lenke til kommentar
LeiNstEr Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Har nå fikset problemet. Leste på et annet forum om en som har hatt liknende problemer, og gjorde det samme som kom frem der. Feilen var at viftekontakta i skjermkortet ikke har stått skikkelig i siden jeg fikk det. Har nå ikke hatt noe probler siden. Endret 22. september 2010 av LeiNstEr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå