sdf123 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Har problemer med en WRT54g v5.1 som går tregt, spessielt ettersom jeg har fått flere nettverksprodukter. Har kjørt orginal firmware i lange perioder, men har i siste tiden kjørt DD-WRT. Problemer mitt er at den går treigt, greier ikke å komme meg inn på web-grensesnittet, må ut og inn med strømmen for å komme inn. Jeg har en del trådløsekomponenter: 1. Bærbar PC 2. Bærbar PC 3. Squeezebox 4. Squeezebox 5. Squeezebox 6. HTC Desire 7. HTC Desire 8. Playstation 3 9. Ipod Touch 10. "Gjeste PC'r" Kablet: 1. Server 2. HTPC 3. HTPC 4. Onkyo 807 receiver Dette er jo en del komponenter, eller er det egentlig det for en router? Er det viktig at den får godt med kjøling? Finnes det noen routere som er bedre enn denne? Da på stabilitet og kvalitet? Er egentlig fornøyd, men er så lei av å måtte opp å dra ut og inn kablen når den låser seg. Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Om du ikke trenger Gigabit nettverk kan jeg glatt anbefale Linksys WRT160NL. Fungerer kjempefint med DD-WRT, du har fire LAN-porter (fem om du aktiverer WAN-porten til LAN-bruk) og 802.11n trådløst nett. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Kjøp deg en slik http://old.prisguide.no/product.php?product_id=107393 Legg inn dd-wrt og du har en kjemperouter til en billig penge! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Dette er jo en del komponenter, eller er det egentlig det for en router? Er det viktig at den får godt med kjøling? Finnes det noen routere som er bedre enn denne? Da på stabilitet og kvalitet? Er egentlig fornøyd, men er så lei av å måtte opp å dra ut og inn kablen når den låser seg. WNDR3700 er dualband og bør fungere fint til ditt bruk. Alternativt vil jeg anbefale ASUS RT-N16 som jeg har selv Disse har langt mere minne og bedre CPU enn routere flest. RT-N16 tåler f.eks 300.000 forbindelser mot nettet. Min har aldri låst seg og CPU idler normalt rundt 0-2% ved bruk. Bruker DD-WRT forresten. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Har du lagt inn automatisk restart hver dag? Det har jeg på min WRT54GL og det hjelper svært mye. Husk at det er lite minne på disse og det fyller seg opp med mange brukere på den, derfor er det svært viktig at ruteren restartes en gang i blandt, gjerne mens du sover f.eks. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Det viste jeg ikke at var mulig, har satt den til å restarte hver dag klokken 05:00. Andre smarte ting å gjøre med DD-WRT? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) http://www.dd-wrt.co...x.php/Tutorials Men hovedproblemet er jo at du har en forkrøplet router med kun 8MB minne. Du kan doble det ved å legge inn følgende kommando i routeren. nvram set sdram_init=0x0A nvram set sdram_ncdl=0 nvram commit reboot ---------- Regner med at stabiliteten ved f.eks torrentbruk vil bli langt bedre etter dette. Endret 21. september 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Dette er jo en del komponenter, eller er det egentlig det for en router? Er det viktig at den får godt med kjøling? Finnes det noen routere som er bedre enn denne? Da på stabilitet og kvalitet? Er egentlig fornøyd, men er så lei av å måtte opp å dra ut og inn kablen når den låser seg. WNDR3700 er dualband og bør fungere fint til ditt bruk. Alternativt vil jeg anbefale ASUS RT-N16 som jeg har selv Disse har langt mere minne og bedre CPU enn routere flest. RT-N16 tåler f.eks 300.000 forbindelser mot nettet. Min har aldri låst seg og CPU idler normalt rundt 0-2% ved bruk. Bruker DD-WRT forresten. Så det er hipp som happ hvilken jeg velger av RT-N16 og WNDR3700? Det virker som du har litt greie på dette Er det noen fordeler/ulemper dem opp imot hverandre? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Begge er gode routere. Asus har mere RAM 128 vs 64MB), mens den andre har 5GHz trådløsnett. Ellers er de temmelig like. Begge burde være gode nok for en krevende hjemmebruker. Begge støttes av DD-WRT for utvidet funksjonalitet. Det blir vel som å velge mellom en eple og en pære :-) Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Ok. Vil tro at jeg har mer bruk for minne enn trådløsrekkevidde. Er jo en fordel at begge er like stabile med DD-WRT for jeg har ikke så veldig god erfaring med dd-wrt etter at jeg begynte å bruke det på wrt54g. Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Alternativt kan du prøve Tomato Firmware i stedet for DD-WRT på ruteren du har nå, og se om det kan løse problemene du har :-) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ok. Vil tro at jeg har mer bruk for minne enn trådløsrekkevidde. Er jo en fordel at begge er like stabile med DD-WRT for jeg har ikke så veldig god erfaring med dd-wrt etter at jeg begynte å bruke det på wrt54g. Det kan fort være en fordel å flytte noen komponenter over på 5GHz båndet da det er mindre forstyrrelser der. Da gjerne enheter som trenger høy båndbredde. Og la de andre maskinene fortsette på 2,4GHz. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Kan man det med WRT54G? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Kan man det med WRT54G? Regner med det var Tomato firmware du kommenterte. WRT54G er kommet i mange forskjellige versjoner. Tror Tomato kun støtter v1-v4. Disse er lik dagens WRT54GL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå