koda Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg har nettopp fått denne: http://www.hardware.no/artikler/asus_eee_pc_1015ped/77829 Den har W7 Starter innstalert. Jeg har W7 Enterprise liggende. Er Enterprise mer tungdrevent, eller vil det funke like bra/(dårlig:)? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Du kan jo prøvde og fortelle hvordan det gikk. Personlig tror jeg ikke du merker noen forskjell overhode. Lenke til kommentar
koda Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Etter litt googling er det noen som hevder at Starter er mindre ressurskrevende/tilpasset atom-prosessorer, men mange bruker Ultimate uten problemer på netbooks, så jeg tester. Starter er jo seriøst crippleware! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Starter er den eneste Windows 7 utgaven som bruker mindre ressurser, siden den ikke har Aero. Den har også få andre services aktivert. Alle andre versjoner bruker så og si det samme, siden alt allerede er installert på pcen, men nøkkelen aktiverer funksjonen eller ikke. Du vet at du ikke trenger å legge inn alt på nytt, AnyTime Upgrade programmet skal funke. Litt usikker på om den takler Starter til Enterprise, men er jo verdt å prøve da. Enterprise selges jo ikke i butikken, kun bedrifter med VA avtale eller Technet har tilgang til denne versjonen... Lenke til kommentar
koda Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Starter er den eneste Windows 7 utgaven som bruker mindre ressurser, siden den ikke har Aero. Den har også få andre services aktivert. Så det holder ikke bare å deaktivere Aero? Alle andre versjoner bruker så og si det samme, siden alt allerede er installert på pcen, men nøkkelen aktiverer funksjonen eller ikke. Du vet at du ikke trenger å legge inn alt på nytt, AnyTime Upgrade programmet skal funke. Litt usikker på om den takler Starter til Enterprise, men er jo verdt å prøve da. Skal testes! Enterprise selges jo ikke i butikken, kun bedrifter med VA avtale eller Technet har tilgang til denne versjonen... Jepp:) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Starter er den eneste Windows 7 utgaven som bruker mindre ressurser, siden den ikke har Aero. Den har også få andre services aktivert. Så det holder ikke bare å deaktivere Aero? Nei, de andre versjonene har flere prosesser kjørende, og bruker derfor noe mer ressurser. Men mellom Home Premiu, Pro og Ultimate/Enterprise er det ingen ting å spare. Men starter krever faktisk litt mindre. I alle fall av det jeg har sett på de testene jeg har gjort på virtuelle pcer. Og slike netbook pcer er jo ikke kjappe fra før av. Testet en nå i helgen, og det skal ikke mye til før den sliter. Det er ikke ofte jeg sier det, men på en del disse små kjekke pcene, ville nok XP vært bedre. Lenke til kommentar
koda Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Ja, det virker som at MS kanskje har bommet litt når det gjelder ønske om å fase ut XP, samtidig som Win 7 ikke er optimalt på netbooks (som vel er det markedet som vokser mest), og Vista jo ikke liker disse nedstrippa maskinene i det hele tatt. Nå begynner vel disse også å nærme seg noe i kraft, og dytter man inn mer minne, så burde det vel 7 funke, men de risikerer å tape noe til Linux hvis folk er misfornøyd nok.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Pcen jeg så på i helgen, kjørte Win7 Starter, med ymse "crapware" installert fra produsenten. Litt usikker på CPUen, men den hadde 1 GB med RAM. 50% av dette var til en hver tid i bruk, uten at noe kjørte. Når personen prøvde å kjøre Skype + Live streaming fra Unibet, så taklet ikke pcen dette. Ga da beskjed om at pcen var for treg for streaming. Og nå prøvde vi her hjemme på min 25mbit linje, så det sto ikke på internett linja. Så lenge han kun gjør en av delene, så funker den greit. Altså internett surfing, og kun det = ok. Men to programmer på en gang, da sliter pcen fort. Anbefaler deg å oppgradere RAMen om det går, RAM er ikke dyrt om dagen, og du vil merke forskjell fra 1 GB til 2 GB, siden Win7 bruker ca 500 MB uten å gjøre noe som helst. Lenke til kommentar
koda Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Det gikk ikke å oppgradere til Ent, så da blir det reinstall. Mye crap som fulgte med, så det er like greit. Jeg så at MSSQL Server 2005 CE var innstalert, tilsvarende som på Ent, hvorfor er det det? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Er vel ett av programmene som trenger det da.... den er ikke installert som standard på Enterprise. (eller noen annen Win7 versjon) Endret 21. september 2010 av myhken Lenke til kommentar
koda Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Hm, jeg ser det er installert på en annen maskinen jeg kjører med Ent., men siden jeg ikke installerte den selv så har det vel fulgt med noe av crapware fra produsenten på den også.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Kjører Enterprise på det meste her hjemme, og har den ikke installert i alle fall. Lenke til kommentar
koda Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Nyinnstalert kjører denne netbooken W7E ganske så snappy:) Halv G RAM brukes konstant, men det er foreløpig ikke noe problem. (Og SQL ble ikke innstallert by default, nei.) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Se om du ikke bruker penger på en 2 GB brikke...tror det er verdt det. For at det at den bruker 50% av RAM uten å gjøre noe, er ikke veldig heldig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Det gikk ikke å oppgradere til Ent, så da blir det reinstall. Mye crap som fulgte med, så det er like greit. Jeg så at MSSQL Server 2005 CE var innstalert, tilsvarende som på Ent, hvorfor er det det? Den innstalleres om du velger full pakke på Windows Live Messenger. Tror den er til fotoalbum eller noe sånt... Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 jeg har windows 7 64bit ultimate det kostet noe sykt mye . Men fik MYE mere ytelse da Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 jeg har windows 7 64bit ultimate det kostet noe sykt mye . Men fik MYE mere ytelse da Du får ikke noe mer ytelse med windows 7 Ultimate i forhold til de andre Windows 7 utgavene...om det var det du mente. Da kunne du like godt valgt Home Premium. Det er egentlig ikke noe poeng i det hele tatt å bruke penger på Windows 7 Ultimate. 90% av befolkningen greier seg helt fint med Home Premium Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) jeg hadde windows vista Home Premium 32bit og på fly simulator på full guffe så legga det en del, men da jeg kjøpte win7 ultimate 64bit så legga det ingenting 4gb ram Endret 24. september 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå