PlaasterLars Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Heisann, måtte igår skjøte en cat5-kabel på oldschool-måten med teip og tang. I operasjonen knakk noen av kobberlederne i hver av de 8 ledningene. Ikke mange, men i noen av ledningene gikk det f.eks. fra 7 til 5 kobberledere. Men, kabelen funket som den skulle etterpå, internett fungerte tilsynelatende greit. Men spørsmålet mitt er, hvilke konsekvenser får det egentlig for båndbredden når jeg nå har noen færre ledere i kabelen? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ingen.Hvis jeg ikke husker helt feil så er bare leder 1,2,3,6 i bruk. Lenke til kommentar
PlaasterLars Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Snakket nettopp med en på jobben som trodde skjøting på den måten kunne våre problematisk pga. oksidering mellom kobberet og teipen. Dette kan føre til at internett "henger" litt innimellom... Merket faktisk dette såvidt når jeg tenker meg om... Noen som vet noe mer om dette? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 kommer an på om du kjører 100 eller 1000mbit. I 100mbit bruker man bare 2 par, mens i 1000mbit brukes alle fire. Ikke at jeg vet hvilke par som brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå