Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

GPS til bilen, div krav, nøyaktig fartsmåler og greie muligheter for å sette opp reiserute.

morgan_kane

Anbefalte innlegg

Jeg har kun brukt TomTom-appen til iPhone og har egentlig synes dette har fungert bra. Har ikke behov for tre meters nøyaktighet eller helt nøyaktig fartsvisning. Det eneste som har irritert meg at den kan være litt treg når det skjer mye eller at den bruker lang tid på å komme seg på bena etter lange tuneller. Men til en knappe 500, så er jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fartsmåling er alltid nøyaktig på alle gpser. Dette fordi GPSer ikke regner feil.

GPS på Nokia E55 er bare til nødsbruk. Treg og liten. Dessuten er displayet oppdtatt dersom du skal ringe.

Har benyttet Garmin Nuvi 800. Den var veldig bra og viser hvilken fil du må legge deg i. Fungerte som fjell i Danmark / Tyskland.

TMC er et must. Selv om ikke Bodøværingene alltid oppdateres....

NAF har GPS til medlemspris.

Lenke til kommentar

Fartsmåling er alltid nøyaktig på alle gpser. Dette fordi GPSer ikke regner feil.

GPS på Nokia E55 er bare til nødsbruk. Treg og liten. Dessuten er displayet oppdtatt dersom du skal ringe.

Har benyttet Garmin Nuvi 800. Den var veldig bra og viser hvilken fil du må legge deg i. Fungerte som fjell i Danmark / Tyskland.

TMC er et must. Selv om ikke Bodøværingene alltid oppdateres....

NAF har GPS til medlemspris.

SÅ fartsmålern på GPSen er 100% til å stole på? For speedometeret mitt er isåfall bare å røske ut av bilen og kaste det ut i skogen. For når nåla viser 50 så er farten bare 40Km/t. Har aldri kjørt forbi fartstavler med GPSen men de har bestand vist at jeg kjører ca 8 km/t under fartsgrensen.

Lenke til kommentar

GPSen skal være helt til å stole på, ja. Husk at speedometeret i bilen har innlagt en viss feilprosent, men at det skal være 10 km/t misvisning ved 50 km/t høres drøyt ut, med mindre du kjører på hjul av en heeelt annen dimensjon enn originalt. At disse tavlene viser 8 km/t under hva speedometeret viser høres mer riktig ut, i hvert fall om tavlen står i 80-sone.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Tavlene er forskjellige, de viser aldri det samme som GPSen, men varierer noe km/t opp og ned. Dersom jeg kjører med cruisecontrol i 80 på gps, viser speedo 82, og tavlene kan vise 78-84

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...