OlafG Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg har kun brukt TomTom-appen til iPhone og har egentlig synes dette har fungert bra. Har ikke behov for tre meters nøyaktighet eller helt nøyaktig fartsvisning. Det eneste som har irritert meg at den kan være litt treg når det skjer mye eller at den bruker lang tid på å komme seg på bena etter lange tuneller. Men til en knappe 500, så er jeg veldig fornøyd. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Elkjøp dudn sa at go 750 T skulle funke i tunneller også, er ikke det bare go 950 T? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Den har tunell-simulering, men den bare gjetter på hvor fort du kjører, og hvor du er. Dersom det er "kryss" i tunellen, kan den ikke vite hvor du er/skal. Og TT750 koster 1555 på elkjop.no i helgen: http://www.elkjop.no/product/telefoni-gps/gps-navigasjon/TOMTOM750/tomtom-go-750-gps-europa Endret 24. september 2010 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Fartsmåling er alltid nøyaktig på alle gpser. Dette fordi GPSer ikke regner feil. GPS på Nokia E55 er bare til nødsbruk. Treg og liten. Dessuten er displayet oppdtatt dersom du skal ringe. Har benyttet Garmin Nuvi 800. Den var veldig bra og viser hvilken fil du må legge deg i. Fungerte som fjell i Danmark / Tyskland. TMC er et must. Selv om ikke Bodøværingene alltid oppdateres.... NAF har GPS til medlemspris. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 NAF har GPS til medlemspris. NAF-butikken har jeg aldri skjønt. Prisene der er ikke så bra som det høres ut som. De selger GO 950 for 2595 kr for medlemmer og 2895 kr for ikke-medlemmer. Samme GPS får du kjøpt hos Komplett for 2495 kr. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Fartsmåling er alltid nøyaktig på alle gpser. Dette fordi GPSer ikke regner feil. GPS på Nokia E55 er bare til nødsbruk. Treg og liten. Dessuten er displayet oppdtatt dersom du skal ringe. Har benyttet Garmin Nuvi 800. Den var veldig bra og viser hvilken fil du må legge deg i. Fungerte som fjell i Danmark / Tyskland. TMC er et must. Selv om ikke Bodøværingene alltid oppdateres.... NAF har GPS til medlemspris. SÅ fartsmålern på GPSen er 100% til å stole på? For speedometeret mitt er isåfall bare å røske ut av bilen og kaste det ut i skogen. For når nåla viser 50 så er farten bare 40Km/t. Har aldri kjørt forbi fartstavler med GPSen men de har bestand vist at jeg kjører ca 8 km/t under fartsgrensen. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 GPSen skal være helt til å stole på, ja. Husk at speedometeret i bilen har innlagt en viss feilprosent, men at det skal være 10 km/t misvisning ved 50 km/t høres drøyt ut, med mindre du kjører på hjul av en heeelt annen dimensjon enn originalt. At disse tavlene viser 8 km/t under hva speedometeret viser høres mer riktig ut, i hvert fall om tavlen står i 80-sone. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Tavlene er forskjellige, de viser aldri det samme som GPSen, men varierer noe km/t opp og ned. Dersom jeg kjører med cruisecontrol i 80 på gps, viser speedo 82, og tavlene kan vise 78-84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå