kendo Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Har et problem med en D-Link ruter av typen Dir-615. Enkelte ganger forsvinner nettet, og er da nødt til å logge meg inn på ruteren og trykke på "DCHP Renew" knappen inne på status. Da kommer nettet tilbake etter få sekunder. Dette pleier å skje flere ganger om dagen, og er ganske irriterende. Har ikke noe spesiell peiling på nettverk og rutere, så aner ikke om det er noe på instillingene på ruteren som er gale. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Prøv å legg in DD-WRT firmware på den. http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database Lenke til kommentar
kendo Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Prøv å legg in DD-WRT firmware på den. http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database Gikk inn på den siden og søkte på ruteren min, og det stod at den ikke var støttet. EDIT: Kanskje og verdt å nevne at hvis dette skjer mens jeg spiller et spill online på f.eks. xbox live blir jeg ikke disconnected, selv om jeg mister nettet på pcen. Endret 20. september 2010 av kendo Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Det var en av de 5 alternativene som ikke var støttet der, så det var uflaks. Høres ut som det er DNS som faller ut hos deg. Du kan sjekke om det finnes nyere firmware-versjon hos d-link. For å hindre at nettsider faller ut kan du sette statisk DNS på PC. Da slipper du å være avhengig av at routeren gir deg navneoppslag på websider. Lenke til kommentar
kendo Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Fant en ny firmwareversjon hos d-links hjemmesider ja. Har fått oppdatert den nå, og kommer til å vente og se om dette fikser problemet, før jeg gjør noe mer. Takker for alle svar Edit: Har ikke hatt noen problemer med nettet så langt. Tror det er blitt fikset. Endret 22. september 2010 av kendo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå