chri-ot Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hei! Kjøpte forrige Fredag en POLAR pulsklokke hos XXL..etter noen gangers normal bruk datt feste "greia" av. så jeg gikk ned til xxl for å klage. Selgeren sa han kunne sende den inn til POLAR så de fikset den, og det gikk jeg med på, men jeg måtte ha pulsklokke nå i helga fordi jeg skulle bruke den i konkuranse. Så han sa jeg kunne komme tilbake til mandag så skulle han sende den inn da..jeg skulle bare feste klokka med en teipbit så lenge. Jeg gjorde alt det osv, så i dag skulle jeg gå ned for å levere da fikk jeg en konvolutt av samme selger, og beskjed om å registrere feilen på internett, for så å sende inn SELV. Han sa kalrt og tydelig forrige uke at de sender den inn for meg og at det ikke er noe problem..Han unskyldte seg med at Polar hadde noe nytt.. Hvilke rettigheter har jeg her? jeg er ikke intressert i å være ansvarlig for innsendelsen selv. I tillegg sa selgeren at de hadde en bil som kjørte inn defekte produkter denogden dagen. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Butikken kan ikke nekte å sende for deg. De kan gi deg VALGET om å sende inn selv, men du har all rett til å kreve at de ordner det hele og tar kontakt med deg når det er i orden og du kan hente den reparerte/nye klokka. De skal også stå for eller betale tilbake evt. frakt du legger ut. Endret 20. september 2010 av Nator Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Butikken kan ikke nekte å sende for deg. De kan gi deg VALGET om å sende inn selv, men du har all rett til å kreve at de ordner det hele og tar kontakt med deg når det er i orden og du kan hente den reparerte/nye klokka. De skal også stå for eller betale tilbake evt. frakt du legger ut. Takk skal du ha for kjapt svar! Du har ikke en link hvor lovene står, slik at jeg kan ha med dokumentasjon? Endret 20. september 2010 av chri-ot Lenke til kommentar
Nator Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fra_butikk/viewNG?section=hva_har_du_krav_paring_hvis_varen_har_en_mangel#hva_har_du_krav_paring_hvis_varen_har_en_mangel Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fra_butikk/viewNG?section=hva_har_du_krav_paring_hvis_varen_har_en_mangel#hva_har_du_krav_paring_hvis_varen_har_en_mangel Takker igjen! Er dette en vare som kan omleveres? spurte selgeren forige uke om jeg kunne bruke 30 dagers angretten min eller noe slikt slik at jeg fikk en ny vare med engang? Han sa han ikke kunen ta imot en vare som var brukt...mtp at den ikke var 7 dager engang når den gikk istykker. Endret 20. september 2010 av chri-ot Lenke til kommentar
Nator Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Angreretten gjelder bare postordre, internett osv. Men han kan omlevere, det er bare tull at han ikke kan det. Butikkene prøver bare vri seg unna, alltid. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) husk at du h ar krav på lånegjenstand med tilsvarende spesifikasjoner, om rep. tar mer enn en uke! Endret 21. september 2010 av DaButcher Lenke til kommentar
OeO Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Nå kommer vel ofte pulsklokker sammen med et pulsbelte, og de er ofte parret sammen. Pulsbelter er vel ikke noe butikken kan låne ut igjen og igjen, med tanke på svette osv. Dette vil da mest sannsynligvis være en urimelig kostnad for butikken, og da har man ikke krav på låneprodukt. husk at du h ar krav på lånegjenstand med tilsvarende spesifikasjoner, om rep. tar mer enn en uke! Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Noko av grunnen til at XXL truleg ville at du skulle sende inn sjølve er at dette er noko Polar oppmodar butikkane om å tilrå. Har sjølve jobba i ein konkurerande sportskjede, og eg kan stadfeste at Polar vil at kundane sjølve skal sende inn. Men, butikken kan ikkje overlevere heile ansvaret til deg. Du skal berre vere klar over at det då kan gå eit par dagar ekstra då klokka truleg vil ligge i butikk før sending og etter mottak. Fordelen ved å sende inn sjølve er at konvolutten er ferdig frankert og at du ved å ha registrert klokka hos Polar kan følgje servicestatus på nettet. Sjølve trur eg det å ha ei lånepulsklokke kan vere rekna for ein urimleg kostnad å ta for butikken. Dog har eg aldri opplevd problemet då Polar har brukt maks 7 dager inklusiv frakt når butikken eg jobba i har sendt inn. edit: Noterer for seg sjølve at neste gang kan det vera lurt å sjå når førstepost er post Endret 10. oktober 2010 av tosha0007 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå