Gamer93 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg en splitter ny HD skjerm, BenQ 24" LCD G2420HD (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710) Problemet er at plutselig går skjermen svart for 2-3 sekunder, også får jeg opp melding om at skjermkortdriveren sluttet og svare. Når jeg skal prøve å spille eller se video etterpå så begynner ting å flimre osv. Har oppdatert skjermkort driver men til ingen hjelp. Skjermkortet mitt skal støtte HD, vet ikke om det har noe med det å gjøre? Geforce 9800 gtx+. Hjelp Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Kan være at skjermkortet blir for varmt, men det kan også være at skjermkortet er i ferd med å oppleve den "beryktede" Geforce døden. Du kan prøve å sjekke temperatur på kortet med HWMonitor eller noe lignende, GPU-Z funker fint til slikt også. Sjekk også om det er mye støv på kjøleren til skjermkortet. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Støvsugde skjermkortet for ikke så lenge siden. Hvordan ser det ut? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Tja, hvis den temperaturen er uten belastning på skjermkortet, så er det litt i høyeste laget, dog ikke alarmerende høyt. Madamen har et HD 4870 kort og det ligger på det samme uten belastning. Kan du la HWMonitor kjøre i bakgrunnen og så belaste skjermkortet, enten ved hjelp av et spill eller se på video? Altså gjøre noe som forårsaker den flimringen du nevnte. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Her er tempraturen når jeg kjører Guitar Hero 3. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Den temperaturen er ikke høy i det hele tatt, men har du ikke et spill som virkelig forlanger mye av skjermkortet? For eksempel Bad Company 2, Modern Warfare 2 eller noe slikt? Lenke til kommentar
prebzz Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Sjekk RAM, Prøv å sett inn på nytt og kansje nye spots. Prøv med en RAM først å se om det funker Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Problemet løste seg. Det løste seg bare plutselig helt uten grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå