wood nymph Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg har fått i oppgave å skrive en kort norrøn saga og trenger inspirasjon til historien. Jeg har ikke peiling på hva den skal handle om eller hva problematikken skal være. Oppgaven lyder slik: Oppgave: Skriv en kort saga (sagatått). Skriv en saga, der du legger handlingen til enten vikingtida eller til vår egen tid. Det er viktig at du skriver i sagastil, det vil si at du bruker de typiske trekkene fra islendingesagaene og kongesagaen. Noen som har noen idéer? Setter pris på alt! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Kan du skrive en Ættesaga (se: Gunnlaug Ormstunge)? Er jo da bare å hive inn en masse om slekt og skape et trekantsdrama 1 Lenke til kommentar
wood nymph Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Kan du skrive en Ættesaga (se: Gunnlaug Ormstunge)? Er jo da bare å hive inn en masse om slekt og skape et trekantsdrama Jaa, fullstendig mulig det! Skal se om jeg får til noe der. Takk for svar. Noen andre som har flere idéer? Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Du kan slenge på noe ære også, en person lover en "viktigere" annen person fra en slekt med godt rykte noe, bryter så løftet, drama og hólmganga. Lenke til kommentar
wood nymph Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Du kan slenge på noe ære også, en person lover en "viktigere" annen person fra en slekt med godt rykte noe, bryter så løftet, drama og hólmganga. Takk! Nå begynner jeg å få dannet meg et bilde av hva jeg kan skrive om. Lenke til kommentar
1123581121 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 wow, du går vel ikke tilfeldigvis på Asker vgs i 2.klasse? Har fått akkurat den samme oppgaven.. Jeg tror jeg velger oppgave 3 btw, den med å skrive artikkel om norrøne litteratur. Høres mye enklere ut. Lenke til kommentar
Isbilmannen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 wow, du går vel ikke tilfeldigvis på Asker vgs i 2.klasse? Har fått akkurat den samme oppgaven.. Jeg tror jeg velger oppgave 3 btw, den med å skrive artikkel om norrøne litteratur. Høres mye enklere ut. Wow! Går du også på Asker? Sykt... Jeg synes vi bare skal ditche hele oppgaven og ha fest i klasserommet istedenfor Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 wow, du går vel ikke tilfeldigvis på Asker vgs i 2.klasse? Har fått akkurat den samme oppgaven.. Jeg tror jeg velger oppgave 3 btw, den med å skrive artikkel om norrøne litteratur. Høres mye enklere ut. Wow! Går du også på Asker? Sykt... Jeg synes vi bare skal ditche hele oppgaven og ha fest i klasserommet istedenfor Norrønt (og Samene) er Norges viktigste kulturarv. D= Lenke til kommentar
wood nymph Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 wow, du går vel ikke tilfeldigvis på Asker vgs i 2.klasse? Har fått akkurat den samme oppgaven.. Jeg tror jeg velger oppgave 3 btw, den med å skrive artikkel om norrøne litteratur. Høres mye enklere ut. Wow! Går du også på Asker? Sykt... Jeg synes vi bare skal ditche hele oppgaven og ha fest i klasserommet istedenfor Norrønt (og Samene) er Norges viktigste kulturarv. D= Går vg2 på Asker, ja. Fresht! Ser ut til at jeg greier å få skrevet en ok saga, så da kjører jeg med det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå