Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til å skrive en norrøn saga!

Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppgave å skrive en kort norrøn saga og trenger inspirasjon til historien. Jeg har ikke peiling på hva den skal handle om eller hva problematikken skal være. Oppgaven lyder slik:

Oppgave:

Skriv en kort saga (sagatått).

Skriv en saga, der du legger handlingen til enten vikingtida eller til vår egen tid. Det er viktig at du skriver i sagastil, det vil si at du bruker de typiske trekkene fra islendingesagaene og kongesagaen.

Noen som har noen idéer?

Setter pris på alt! På forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wow, du går vel ikke tilfeldigvis på Asker vgs i 2.klasse? Har fått akkurat den samme oppgaven.. Jeg tror jeg velger oppgave 3 btw, den med å skrive artikkel om norrøne litteratur. Høres mye enklere ut.

Wow! Går du også på Asker? Sykt... Jeg synes vi bare skal ditche hele oppgaven og ha fest i klasserommet istedenfor

Lenke til kommentar

wow, du går vel ikke tilfeldigvis på Asker vgs i 2.klasse? Har fått akkurat den samme oppgaven.. Jeg tror jeg velger oppgave 3 btw, den med å skrive artikkel om norrøne litteratur. Høres mye enklere ut.

Wow! Går du også på Asker? Sykt... Jeg synes vi bare skal ditche hele oppgaven og ha fest i klasserommet istedenfor

Norrønt (og Samene) er Norges viktigste kulturarv. D=

Lenke til kommentar

Norrønt (og Samene) er Norges viktigste kulturarv. D=

Går vg2 på Asker, ja. Fresht! Ser ut til at jeg greier å få skrevet en ok saga, så da kjører jeg med det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...