Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Golf 1994 tåkelys

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har originale tåkelys på Golfen, men disse er ikke koblet til på noen som helst måte. Det jeg lurte på, er om jeg kan koble disse til parkeringslysene, slik at disse tennes HVER gang jeg setter på parklys, og ikke ellers?

Nei, du må legge opp eget ledningsnett med relè og bryter.

Kobler du de til parklyset vil du svi ledningene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Originale tåkelys som ikke er koblet til? Høres rart ut. Mener du de plastlokkene over hullene i støtfangeren der tåkelys kan monteres? Ved siden av blinklysene?

Eget opplegg må du ha uansett. Du må ha mulighet til å sette på kun parkeringslys uten at tåkelysene tennes, og ha muligheten til å slå av tåkelysene når du tenner nær- eller fjernlys (sammen med parkeringslys).

Lenke til kommentar

Originale tåkelys som ikke er koblet til? Høres rart ut. Mener du de plastlokkene over hullene i støtfangeren der tåkelys kan monteres? Ved siden av blinklysene?

Jepp. stemmer det! Der er det pærer og "glass", ikke plastlokk. Muligens en forrige eier som har lekt seg litt? Uansett, så skjønner jeg da at dette ikke går og får trekke ledninger fra orginal bryter:) (Som her) takk for svar!

Lenke til kommentar

Har original bryter med "dra ut" funksjon til tåkelys, tåkelysa bak funker hvertfall med denne. Men jeg ser nå etter å ha demontert lysene at tåkelysene forran er ettermontert. Jeg har derfor en misstanke om at dette ikke vil funke mot original "dra ut" funksjon. Testet lysene på direkte +/- og disse funker da, hva er poenget med at strømmen må gjennom ett relé? Er dette strengt tatt nødvendig?

Lenke til kommentar

Gjentar spørsmålet mitt:

Hva er poenget med at strømmen må gjennom ett relé? Er dette strengt tatt nødvendig?

Hvis du ikke har rele, må du trekke større kabler til brytere, og du må kanskje bytte bryterene til noen som tåler sterkere strømmer.

Har du et relè, så går hovedstrømmen gjennom dette og du kan trekke mindre ledninger til styrestrøm og kan bruke en billigere bryter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...