Gå til innhold

bør jeg kjøpe bærnar alien ware eller finnes det bedre spill pcer til lavere pris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tittelen sier alt

Jeg har en multicom.no laptop jeg er veldig fornøyd med. Er ikke oppdatert på det nyeste av det nye, men modellene til multicom er egentlig produsert av clevo, og er high end når det gjelder ytelse. Fordel at man kan spesifisere komponenter selv. Sjekk ut multicom.no og dette forumet om du vil lese mer om produktene: http://forum.notebookreview.com/sager-clevo/. Mange gode reviews og diskusjoner der om laptoper.

Lenke til kommentar

Jeg antar du mener 1Gb minne på skjermkortet, og ikke 1012Gb. Uansett er størrelsen på skjermkortminnet av mindre betydning for ytelsen til et skjermkort. Jeg kan vise deg til kort med dobbelt så mye minne som yter temmelig dårlig til spilling, og jeg kan vise deg til kort med en fjerdedel minnestørrelse som yter veldig bra til spilling.

Før du kommer med slike krav til hardware'n, er det en forutsetning at du faktisk vet hvorfor du setter slike krav. Hvis du ikke egentlig har peiling, noe jeg synes det virker som du ikke har, bør du heller spørre om råd til hvilke krav du bør stille, slik at andre kan hjelpe deg. For eksempel vil folk da kunne fortelle deg at det har mindre betydning hvor mye minne det er på skjermkortet, og at den faktiske modellen skjermkort er viktigere, selve grafikkprosessoren/kjernen.

Et annet eksempel: Du skal ha en Intel Core i7, sier du... vet du hvorfor du vil ha det? Har du hørt, har noen fortalt deg at denne er bedre til spilling enn en Core i5, for eksempel? I så fall er dette både riktig, og feil. Det kommer an på. I de fleste tilfeller er det faktisk feil.

Ellers: Hvis du vil ha et alternativ til Alienware når det gjelder maskiner med SLI/CrossFire-løsning på grafikksiden, finnes bare Clevo (Multicom Kunshan).

Hvis du er ute etter alternativer med et single skjermkort, er det allerede nevnt noen i postene over her. Asus G73JH skiller seg ut som et godt alternativ, kanskje er de nye MSI-ene det også, men her er det sparsomt med tester og anbefalinger fra seriøse sider/journalister/techies ennå.

Lenke til kommentar

Det finnes bedre spill PCer til lavere pris hvis det er snakk om kun et skjermkort. Av de 4 bærbare som traskas listet opp er Asus G73JH uten tvil den beste for den prisen.

Den er ikke dårlig Toshiba Qosmio heller, men har et svakere skjermkort. Det som er bra med Qosmio, er at den har Harman/Kardon høyttalere og bedre lyd enn det som kommer ut av de høytalerne skal du lete lenge etter på en bærbar. Jeg vet det fordi jeg har hatt en Qosmio og lyden er å få frysninger av så god er den.

Når det gjelder Alienware, så koster den mye mer enn andre bærbare. Jeg har nemlig en Alienware M17x og den kostet ca 25 000 kr. Greitt, den har 2 x HD 5870 Mobility skjermkort, 2 x 500GB hard disker etc etc, men det finnes nok bedre bærbare enn en M17x, f. eks. den nye Clevo X7200. Men den er nok en god del dyrere enn Alienware.

Som en del har nevnt her, det er alltid en fordel å vite noe mer om hva du forventer av den bærbare du tenker å kjøpe, jeg regner med at du skal kjøpe en bærbare og det er derfor du spør.

Lenke til kommentar

har sett på asus g73jh. men har også sett på:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598463

samt: Samsung R580

alle disse pcene ser brae ut men hvem av dem egner seg best til gaming samt skriving og lekser (8-10 klasse)

Asus g73 er best til gaming uansett! billig og god ytelse! veldig bra kjøling! ville gått for den! :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke en i7 prosessor. Til spill, så er det skjermkortet som gjelder mest.

Og til skolearbeidet ditt så vil ikke en i7-prosessor være nødvendig.

Pass på at du har en i5-450M prosessor, et ATI Radeon 5650, 5730, 5850, 5870 skjermkort og 4GB RAM-minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...