IHS Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Dama er ravende gal... Fordi hun er mot det ateistiske samfunnet du vil ha ? Endret 25. februar 2012 av IHS Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 *Märtha har vel selv gått ut og sagt at hun ville blitt brent som heks hvis hun hadde levd for tre-fire hundre år siden. *Märtha må sies å være i et New Age-miljø, og hun begynner å bli Norges svar på Rauni Leena Luukanen, og dessuten en kopi av Margit Sandemo. Sandemo har jo i omkring tjue år reist rundt og lært folk å komme i kontakt med "hjelperne" sine, og oppdage auraene sine. Margit Sandemo er jo ingen representant for kristendommen, snarere tvert imot. Så hvorfor har Märtha begynt med det samme? *Engleskolen har de gitt navnet Astarte, som er navnet på en hedensk gudinne fra Bibelen. Det blir som om jeg selv skulle startet en bibelskole og gitt den navnet Jezebel, med andre ord høyst upassende. http://www.bibelensier.no/Dokumenter/innlegg/prinsessepaavift.htm Alt i alt er det tragisk at ikke flere kaller Märtha for heks. Husker det var en episode for kanskje et par år siden, der Märtha hadde fått tøff kritikk og hun følte seg ulykkelig. Da kommenterte kronprins Haakon at det ikke var riktig å baksnakke noen (eller lignende). Dvs, la henne gi ut bøker om hva hun vil. De kongelige føler visst nå at tida ikke er inne for å støtte Märtha igjen, men de kommer kanskje til å gjøre det hvis Engleskolen skulle bli veldig populær. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 *Märtha har vel selv gått ut og sagt at hun ville blitt brent som heks hvis hun hadde levd for tre-fire hundre år siden. *Märtha må sies å være i et New Age-miljø, og hun begynner å bli Norges svar på Rauni Leena Luukanen, og dessuten en kopi av Margit Sandemo. Sandemo har jo i omkring tjue år reist rundt og lært folk å komme i kontakt med "hjelperne" sine, og oppdage auraene sine. Margit Sandemo er jo ingen representant for kristendommen, snarere tvert imot. Så hvorfor har Märtha begynt med det samme? *Engleskolen har de gitt navnet Astarte, som er navnet på en hedensk gudinne fra Bibelen. Det blir som om jeg selv skulle startet en bibelskole og gitt den navnet Jezebel, med andre ord høyst upassende. http://www.bibelensier.no/Dokumenter/innlegg/prinsessepaavift.htm Alt i alt er det tragisk at ikke flere kaller Märtha for heks. Husker det var en episode for kanskje et par år siden, der Märtha hadde fått tøff kritikk og hun følte seg ulykkelig. Da kommenterte kronprins Haakon at det ikke var riktig å baksnakke noen (eller lignende). Dvs, la henne gi ut bøker om hva hun vil. De kongelige føler visst nå at tida ikke er inne for å støtte Märtha igjen, men de kommer kanskje til å gjøre det hvis Engleskolen skulle bli veldig populær. Du er en trollmann, og alle kirkens prester er også noen trollmenn. Bare så synd at dere ikke innser dette selv. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=r3VT6bgR_eg Nydelig Juℓenissen!!! =) ------ Ja, hva var det jeg sa. Jævlig spesiell dame?.... Hehehe Har sett denne talen hennes før, den ordentlige versjonen for noen år tilbake, da jeg studerte politikk og ulikhetene til de forskjellige partiene. Dette er vel noe hun sier på et Høyre-møte? Jo, jeg er ganske sikker på det... Ikke det at det hun sier passer så bra med høyre da. Jeg fikk et meget dårlig inntrykk av Høyre når jeg så denne videoen første gang. Men har funnet ut at hun absolutt ikke er høyredame i det hele tatt (noe jeg fant ut da jeg leste hvor hun stod, i dagbladet) Dama er ravende gal... Fordi hun er mot det ateistiske samfunnet du vil ha ? ------------------------ Syntes forøvrig denne er svært bra: Endret 26. februar 2012 av turbonello Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Du kan se resten av talen hennes her. Jeg regner med at du, IHS, er enig med henne i det hun sier? Endret 26. februar 2012 av turbonello Lenke til kommentar
Mariannehegelind Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 *Märtha har vel selv gått ut og sagt at hun ville blitt brent som heks hvis hun hadde levd for tre-fire hundre år siden. *Märtha må sies å være i et New Age-miljø, og hun begynner å bli Norges svar på Rauni Leena Luukanen, og dessuten en kopi av Margit Sandemo. Sandemo har jo i omkring tjue år reist rundt og lært folk å komme i kontakt med "hjelperne" sine, og oppdage auraene sine. Margit Sandemo er jo ingen representant for kristendommen, snarere tvert imot. Så hvorfor har Märtha begynt med det samme? *Engleskolen har de gitt navnet Astarte, som er navnet på en hedensk gudinne fra Bibelen. Det blir som om jeg selv skulle startet en bibelskole og gitt den navnet Jezebel, med andre ord høyst upassende. http://www.bibelensier.no/Dokumenter/innlegg/prinsessepaavift.htm Alt i alt er det tragisk at ikke flere kaller Märtha for heks. Husker det var en episode for kanskje et par år siden, der Märtha hadde fått tøff kritikk og hun følte seg ulykkelig. Da kommenterte kronprins Haakon at det ikke var riktig å baksnakke noen (eller lignende). Dvs, la henne gi ut bøker om hva hun vil. De kongelige føler visst nå at tida ikke er inne for å støtte Märtha igjen, men de kommer kanskje til å gjøre det hvis Engleskolen skulle bli veldig populær. Du er en trollmann, og alle kirkens prester er også noen trollmenn. Bare så synd at dere ikke innser dette selv. må innrømme at det du skrev om vekket nysgjerrigheten i meg,jeg har hørt en del om "onde engler" og også at det er gud man skal tilbe og ikke englen. På den måten finner jeg at det er ironiskt å kalle skolen for Astarte,enkel søk på bibel.no viser at det var helt klart "guds fiende" Noen som kan gi meg noe svar på det? Og til turbonello,hvorfor kaller du han for trollmann? Er igjen nysgjerrig på din utalelse,lurer på om det har enda en mystisk rot i en del av bibelen jeg ikke kjenner til,eller om det bare var tilfeldig tilbake kommentar. Nå som det er sagt,tror jeg ikke at prinsessen er en heks 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 *Märtha har vel selv gått ut og sagt at hun ville blitt brent som heks hvis hun hadde levd for tre-fire hundre år siden. *Märtha må sies å være i et New Age-miljø, og hun begynner å bli Norges svar på Rauni Leena Luukanen, og dessuten en kopi av Margit Sandemo. Sandemo har jo i omkring tjue år reist rundt og lært folk å komme i kontakt med "hjelperne" sine, og oppdage auraene sine. Margit Sandemo er jo ingen representant for kristendommen, snarere tvert imot. Så hvorfor har Märtha begynt med det samme? *Engleskolen har de gitt navnet Astarte, som er navnet på en hedensk gudinne fra Bibelen. Det blir som om jeg selv skulle startet en bibelskole og gitt den navnet Jezebel, med andre ord høyst upassende. http://www.bibelensier.no/Dokumenter/innlegg/prinsessepaavift.htm Alt i alt er det tragisk at ikke flere kaller Märtha for heks. Husker det var en episode for kanskje et par år siden, der Märtha hadde fått tøff kritikk og hun følte seg ulykkelig. Da kommenterte kronprins Haakon at det ikke var riktig å baksnakke noen (eller lignende). Dvs, la henne gi ut bøker om hva hun vil. De kongelige føler visst nå at tida ikke er inne for å støtte Märtha igjen, men de kommer kanskje til å gjøre det hvis Engleskolen skulle bli veldig populær. Du er en trollmann, og alle kirkens prester er også noen trollmenn. Bare så synd at dere ikke innser dette selv. må innrømme at det du skrev om vekket nysgjerrigheten i meg,jeg har hørt en del om "onde engler" og også at det er gud man skal tilbe og ikke englen. Det du er blitt fortalt er ikke annet enn overtroisk viss-vass. Det finnes ingen "onde engler" annet enn i menneskers forestillinger. ...Men det er jo sant; Man skal jo ikke dyrke disse... Gud er likeså, hovedsakelig en forestilling som eksisterer i menneskesinnet... I GT er det beskrevet en ondskapsfull og kynisk Gud, og kan på svært mange måter karakteriseres som "ond".... På den måten finner jeg at det er ironiskt å kalle skolen for Astarte,enkel søk på bibel.no viser at det var helt klart "guds fiende" Alle de religionene i oldtiden som ikke anerkjente den jødiske guddommen var avguder, og måtte bekjempes... Og det ble de også. De som trodde på Astarte ble slaktet ned for fote og etterhvert utryddet på denne Gudens angivelige kommando... Ja, det skjedde nok mye ondt i denne Astartes navn, men det gjorde det i Jahves navn også(Den judeokristne guden)... Noen som kan gi meg noe svar på det? Og til turbonello,hvorfor kaller du han for trollmann? Fordi han støtter et utsagn som går på at vår prinsesse er "ei heks" fordi hun tror på noe annet enn hva han gjør... Hvis hun er heks, per definisjon, så er han en trollmann per definisjon. Skjønner? Er igjen nysgjerrig på din utalelse,lurer på om det har enda en mystisk rot i en del av bibelen jeg ikke kjenner til,eller om det bare var tilfeldig tilbake kommentar. Nå som det er sagt,tror jeg ikke at prinsessen er en heks Neida. Ikke noe mystisk fra min side... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Dama er ravende gal... Fordi hun er mot det ateistiske samfunnet du vil ha ? Jeg regner med at du, IHS, er enig med henne i det hun sier? Ikke alt. Men dette med at det ateistiske (marxistiske) samfunnet med alle dets avarter er destruktivt, er sant. Märtha Louise er vel mere en spiritist enn en heks. http://no.wikipedia.org/wiki/Heks Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Dama er ravende gal... Fordi hun er mot det ateistiske samfunnet du vil ha ? Jeg regner med at du, IHS, er enig med henne i det hun sier? Ikke alt. Men dette med at det ateistiske (marxistiske) samfunnet med alle dets avarter er destruktivt, er sant. Så absolutt ikke... Måten hun legger det frem på er generelt sett helt feilaktig da de fleste ateister langt i fra er marxistiske... Personlig så er jeg godt plantet på borgerlig side i politikken, som sosialliberal... Det dette kreket sier er jo at ateisme = marxisme... Altså noe som er en vrangforestilling /og løgnaktig. Endret 26. februar 2012 av turbonello 2 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Har sett denne talen hennes før, den ordentlige versjonen for noen år tilbake, da jeg studerte politikk og ulikhetene til de forskjellige partiene. Foredraget ble vel holdt høsten 2010. Dette er vel noe hun sier på et Høyre-møte? Jo, jeg er ganske sikker på det... Det var et foredrag arrangert av Bistandsnemda. Du kan se resten av talen hennes her. IHS har linket til hele foredraget (det varer i 55 min). Uansett hva man mener om innholdet, er det ganske usammenhengende og rotete. Uansett er det vanskelig å få med seg hva hun vil si, fordi måten hun opptrer på er så fascinerende. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Dette er vel noe hun sier på et Høyre-møte? Jo, jeg er ganske sikker på det... Det var et foredrag arrangert av Bistandsnemda. OK. Missforstått jeg da. Hva er Bistandsnemda egentlig? Uansett hva man mener om innholdet, er det ganske usammenhengende og rotete. Uansett er det vanskelig å få med seg hva hun vil si, fordi måten hun opptrer på er så fascinerende. Hehe... Det kalles å gestikulere. Kanskje hun da gestikulerer så mye at det stjeler all oppmerksomheten for hva hun har å si?=) At hun har noen gode poenger i det hun har å si skal jeg ikke nekte for... Det er en del hun sier som jeg kan se meg delvis enig i... Og så er det ting som jeg er totalt uenig i... hehe... Spesielt hennes religiøse trangsyn... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Uansett hva man mener om innholdet, er det ganske usammenhengende og rotete. Uansett er det vanskelig å få med seg hva hun vil si, fordi måten hun opptrer på er så fascinerende. Som igjen kommer av at hun i motsettning til det samfunnet hun kritiserer. Har "spirit" er rik på indre verdier. Endret 26. februar 2012 av IHS 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Uansett hva man mener om innholdet, er det ganske usammenhengende og rotete. Uansett er det vanskelig å få med seg hva hun vil si, fordi måten hun opptrer på er så fascinerende. Som igjen kommer av at hun i motsettning til det samfunnet hun kritiserer. Har "spirit" er rik på indre verdier. Hva legger du i "indre verdier" ? Hva er det hun er rik på, når hun er rik på "indre verdier"? Er i alle fall ikke så veldig mange gode verdier hun sprer rundt seg med føler jeg egentlig... For det første så lyver hun jo, og kaller prinsessen for ei heks og påstår at hun er dette i ordets rette betydning, altså per definisjon... Og når hun gjør dette, så viser hun utrolig dårlige verdier... Hun viser null respekt for enkeltindividets rett til å tro på noe annet enn kristendommen... Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Hva er det hun er rik på, når hun er rik på "indre verdier"? Blir du ikke henrykt over å se et engasjert "fransk" kroppsspråk fra det store utland? For det første så lyver hun jo, og kaller prinsessen for ei heks og påstår at hun er dette i ordets rette betydning, altså per definisjon... Hun behøver ikke lyve selv om hun er uenig med deg. Er enig i at Märtha ikke driver på og kaster forbannelser over naboens kyr slik som det skal ha blitt gjort i middelalderen. Og det er mulig at Herland til en viss grad misforstår begrepet heks, siden Herland er oppvokst i utlandet. Men Märtha har drevet på med rosenterapi, så dette kan kanskje kalles for "heksegryte" eller "magic potion"? Og det eneste som skiller Märtha og Margit Sandemo, er at den ene bruker navnet engler, og den andre kaller dem for hjelpere. Hun viser null respekt for enkeltindividets rett til å tro på noe annet enn kristendommen... Hvis du mener at hekser overhodet ikke finnes, er det en religiøs retning som heter wicca. De som er tilhengere hevder visst å være hekser som holder på med hvit magi. Det er også allment kjent at det finnes heksedoktorer i Afrika, de skjærer kroppsdeler av tilfeldige mennesker for å bruke dem i sine ritualer. Jeg kalte meg Frankline og ikke f.eks. Franklin, for at folk automatisk skulle forstå at jeg var kvinne/dame. Ubegripelig nok er visst dette fryktelig lite vellykket. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Hva er det hun er rik på, når hun er rik på "indre verdier"? Blir du ikke henrykt over å se et engasjert "fransk" kroppsspråk fra det store utland? Nei, kan ikke si at jeg blir det nei... Hvorfor skulle jeg? Er jo ikke akkurat så veldig vanskelig å gestikulere på den måten hun gjør og på den måten fremstå som en klovn... Hadde hun hatt noe å "fare med" så hadde det jo selvsagt endret på saken litt, men hun snakker jo omtrent bare piss... Jeg kan si meg enig i noe av det dette suppehodet sier, men det stopper også der... "Norge er et uland"-begynner hun og si... Jeg mener at slike bimboer ikke har noe i politikken å gjøre.. De får holde seg til ukeblader som SE & HØR og slutte å blande seg inn i de mer intellektuelle aktivitetene i samfunnet... For det eneste de oppnår med dette er å dumme seg ut.. Men for all del, Norge er ett fritt land(...) For det første så lyver hun jo, og kaller prinsessen for ei heks og påstår at hun er dette i ordets rette betydning, altså per definisjon... Hun behøver ikke lyve selv om hun er uenig med deg. Er enig i at Märtha ikke driver på og kaster forbannelser over naboens kyr slik som det skal ha blitt gjort i middelalderen. Og det er mulig at Herland til en viss grad misforstår begrepet heks, siden Herland er oppvokst i utlandet. Men Märtha har drevet på med rosenterapi, så dette kan kanskje kalles for "heksegryte" eller "magic potion"? Og det eneste som skiller Märtha og Margit Sandemo, er at den ene bruker navnet engler, og den andre kaller dem for hjelpere. Å hva så? Dere kristne har jo et kanibalsk måltid sammen, der hvor dere billedlig og åndelig talt drikker og spiser deres egen frelsers kropp... Dette er ikke noe annet enn det Arnulf Øverland kaller det: "Vemmelig kannibalsk magi..." Kristne burde, slik jeg ser det, passe munnen sin litt når det kommer til slike ting, for de er ikke noe som helst bedre selv... Hun viser null respekt for enkeltindividets rett til å tro på noe annet enn kristendommen... Hvis du mener at hekser overhodet ikke finnes, er det en religiøs retning som heter wicca. De som er tilhengere hevder visst å være hekser som holder på med hvit magi. På samme måte som dere kristne går rundt å innbiller dere at dere er den historiske Jesus Kristus sine forlengende armer og bein, så innbiller noen av de overtroiske hedningene seg at de er hekser. Sannheten er at dere ikke gjør annet enn å innbille dere ting... Hvis jeg innbiller meg at jeg er en trollmann, så blir jeg ikke automatisk noen trollmann, skjønner du??? Selv ikke dersom jeg innbiller meg at jeg kan gjøre trolldomskunster... Det er også allment kjent at det finnes heksedoktorer i Afrika, de skjærer kroppsdeler av tilfeldige mennesker for å bruke dem i sine ritualer. Nei, det er allment kjent at det er noen som KALLER seg heksedoktorer, og at disse er noen gale og overtroiske mennesker som gjør helt groteske og umenneskelige ting på grunn av sin latterlige overtro... Men dette er jo ikke i nærheten av hva Märtha holder på med(...) Det går bare ikke an å sammenlikne. Jeg kalte meg Frankline og ikke f.eks. Franklin, for at folk automatisk skulle forstå at jeg var kvinne/dame. Ubegripelig nok er visst dette fryktelig lite vellykket. Å? Jeg har da vel ikke omtalt deg som en mann, har jeg? Endret 27. februar 2012 av turbonello Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Om vi kom over virkelige hekser, hvorfor skulle det være negativt? Hvorfor skal vi angripe dem? Om de kan bryte med naturens lover slik vi kjenner dem, så vil det å forstå dem kunne åpne en helt ny verden for oss alle. Som det ville gjort om Märthas engler og muligheten for å kommunisere med dem var virkelige. Men ingenting tyder på det. Det samme gjelder denne Jesus-karen. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 ... Arnulf Øverland kaller det: "Vemmelig kannibalsk magi..." Han var en marxist kommunist. Akkurat det Hanne Nabintu Herland er mot. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) ... Arnulf Øverland kaller det: "Vemmelig kannibalsk magi..." Han var en marxist kommunist. Akkurat det Hanne Nabintu Herland er mot. Det har forøvrig ingen verdens ting å si i denne sammenhengen! Det er ikke på grunn av hans venstreorienterte politiske rettningssans at han sa dette, men på grunn av hans ikke-religiøse livssynsmarked retningssans... At kommunisme ikke er det beste styresettet, kanskje noe av det verste, har ingen verdens ting å si angående dette utsagnet, IHS... Selv så er jeg godt plantet på borgelig side, som jeg har sagt tidligere, og det er også flere på borgelig side som ville ha sagt det samme som øverland om dette med "å spise Jesus sin kropp og blod" altså "vemmelig kannibalsk magi" .... Forøvrig, når du er inne på det, så er heller ikke denne kvinnen spessielt i mot kommunisme... Hun er på mange måter for, da hun sier selv at hun i mange saker ville ha støttet partiet Rødt!! Som da er et marxistisk kommunistisk parti!!! Endret 27. februar 2012 av turbonello Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 ... Arnulf Øverland kaller det: "Vemmelig kannibalsk magi..." Han var en marxist kommunist. Akkurat det Hanne Nabintu Herland er mot. Det har forøvrig ingen verdens ting å si i denne sammenhengen!.. Joda, han snakket ut ifra denne destruktive ideologien han var oppslukt av. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) ... Arnulf Øverland kaller det: "Vemmelig kannibalsk magi..." Han var en marxist kommunist. Akkurat det Hanne Nabintu Herland er mot. Det har forøvrig ingen verdens ting å si i denne sammenhengen!.. Joda, han snakket ut ifra denne destruktive ideologien han var oppslukt av. Hva har utsagnet "Vemmelig kannibalsk magi" som en kritisk kommentar til de kristnes lære/doktrine om at "Siden skal vi (de kristne) drikke hans (Jesus Kristus) blod og spise hans kropp" - med kommunistiske og "destruktive krefter" å gjøre? Hvor langt til høyre er du egentlig, IHS? Kan jeg tillate meg å spørre om det? Hva er ditt ideologiske ståsted? Kristendemokrat? Om vi kom over virkelige hekser, hvorfor skulle det være negativt? Hvorfor skal vi angripe dem? Om de kan bryte med naturens lover slik vi kjenner dem, så vil det å forstå dem kunne åpne en helt ny verden for oss alle. Som det ville gjort om Märthas engler og muligheten for å kommunisere med dem var virkelige. Men ingenting tyder på det. Det samme gjelder denne Jesus-karen. Yes! Akkurat! Meget godt poeng! Endret 27. februar 2012 av turbonello Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå