Gå til innhold

Hanne Nabintu Herland kaller Märtha Louise for heks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hadde hun holdt seg til å mumle til trollmannen jesus var det ikke en kjeft av de kristne som hadde sagt noen ting! Da hadde den godeste prinsessen vært en "engel" som hadde hatt de riktige kristne verdiene...

Når hun snakker med hester og døde (Er vi sikre på at det ikke skal være døve forresten?) så får plutselig pipen en annen lyd, for da er det plutselig bare de batalte trollmennene i kirken og andre religiøse mørkemenn som har lov til å "prate" med noen uten om det vanlige, les jesus/gud/whatever de tror de snakker med...

Tre ord som beskrver denne reaksjonen: Hyk-le-ri!!!

Glimrende refleksjoner. Hykleri er en god beskrivelse. Bare sjekk denne video hos Dagbladet.no

Forøvrig fikk jeg inntrykk av at Hanne Nabintu Herland elsker å høre seg selv prate av den "sære forelesningen" hennes:

http://www.dagbladet.no/2010/10/09/nyheter/politikk/innenriks/bistandsnemda/13753200/

Forresten, er det noen som klarer å finne direktelenke til selve videoklippet. Er ikke så dreven i websidekoding, til at jeg klarte å finne den i all html-koden. Mulig videoen er skjult bak noe scripting?

Endret av G
Lenke til kommentar

Hun har tidligere hakket på Martha Louise med definisjon heks på henne.

Men i den videoen fra Dagbladet.no så snakker hun så veldig varmt og godt om at mennesker trenger noe åndelig.

HYKLERI!

Martha trenger jo også det åndelige, så her er hun jo helt på bærtur.

I Norge har man en grunnleggende frihet i grunnloven til å fylle dette åndelige med hva man vil. Fra tradisjonelle religioner, til at man strekker på religionsbegrepet, eller bare simpelthen kaller fyllstoffet for noe annet enn religion. Åndeligheten er noe personlig du har for deg selv i utgangspunktet, men en kan komme sammen og erfare ting sammen. Hvilken måte en gjør dette på står en altså fritt til her i Norge.

Men det Hanne mener er nok at Martha har feil tro. :!:

Fjas og tull fra ende til annen.

Ellers var jo ikke videoen av Hanne Nabintu Herland helt tom for noe vettugt innhold heller, men det var jo heller lite av dette vettuge innimellom alle sammenkoblingen hun laget seg i presentasjonen.

Hun ser ut til å være en mester i å presentere svada. :p

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvor mange av dere har like mye kunnskap som denne damen, og kan si at hun tar feil på et faglig nivå, og begrunne det utfyllende?

Jeg er enig i at hun kunne presentert stoffet sitt på en mer.. Aerodynamisk måte.. Men dette virker mer som et fakkeltog der alle bare har blitt enige om at dama er dum, og så kaster alle seg på. Jeg synes hun hadde mange poeng i det hun sa.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å snakke nedsettende om denne personen. Forresten er det du Huggslangen som nevner ordet "dum".

Det er forbudt å snakke nedsettende om folk, til informasjon.

Hanne Nabintu Herland gjør jo titt og ofte en offentlig figur av sine synspunkter. Så kritikk det er det vi gir om henne, og det må hun også tåle å høre på sine standpunkter.

Ok, hun har enkelte poeng innimellom. Men det gjør ikke at hun havner i en kategori hos meg som gjør hennes synspunkter tiltalende. Heller tvert i mot. Når hun går ut så keitete som hun har gjort noen ganger til nå, så må hun også tåle å få høre kritikk.

@Huggslangen:

For å debattere, så kunne du jo kommet med ett bidrag om hva du synes hennes gode poeng var. For enkelte av oss andre, så drukner kanskje de i alle de andre latterlige måtene hun har å prestentere ting på.

Jeg har ett poeng, som jeg faktisk hadde sansen for, som ikke har kommet særlig godt fram i denne tråden enda. Det er at hun en gang sa at den kvinnelige part i ett forhold, måtte ta initiativ til å pirre mannen, sånn at han finner interesse. "Alle" har jo fått med seg hvor påvirkelig menn er med det visuelle. Dessuten skader det jo ikke å tørre å prøve å gi mannen f.eks. en herlig sugejobb, eller noe liknende som hun vet menn generellt setter pris på. Det er snakk om å overraske litt, og å få brutt det litt kjedelige og mer hverdagslige preget. Noe i den duren, var det hun uttalte seg, fritt fra min hukommelse, og ispedd kanskje noe (eller kanskje ikke).

Lenke til kommentar

Hvor mange av dere har like mye kunnskap som denne damen, og kan si at hun tar feil på et faglig nivå, og begrunne det utfyllende?

Hvem fagelige nivå? Og hvem er du og hva slags utdannelse har du som tror du kan komme her å kritisere oss på faglig nivå? Skjerp deg! Nå prøver du faktisk å kvele kritikken på samme måte som islamske imamer er kjent for å gjøre... Vi andre "vet" liksom ikke nok om det "åndelige", som om det er noe fag, til å uttale oss?

Jeg er enig i at hun kunne presentert stoffet sitt på en mer.. Aerodynamisk måte.. Men dette virker mer som et fakkeltog der alle bare har blitt enige om at dama er dum, og så kaster alle seg på. Jeg synes hun hadde mange poeng i det hun sa.

Dama er ikke dum, bare villedet til å tro at troen på jesus er det eneste riktige og at hun gjerne ville tvangs kristnet nasjonen igjen hvis sjansen hadde bydd seg. Grunnen til at bistandnevnda rev vekk videoen var ikke for å sensurere henne, slik hun tror, men for å stå i et bedre lys selv. De er rett og slett flaue over dama og ønsker ikke å stille seg bak de håpløse meningene hennes... DET er sannheten, ikke at hun er sensurert. Men det sier litt om hvor stor hun selv tror hun er når hun skriker opp om sensur... Minner med om en kristen versjon av vigrid faktisk, der hennes og KUN hennes syn er det riktige og alle som ikke syntes det er marxister og narsissister.... Sjele glad for at hun ikke bestemmer en dritt her i landet, for det samfunnet hadde ikke vært mye verdt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

:!: Hun har jo noen som hører på, det er jo tydelig på videoen. Men hvem de er går ikke klart fram. Kanskje det er en blanding av meningsfeller, journalister og kanskje noen fra det akademiske miljøet. Videoen sa ingenting om hvor forelesningen fant sted heller.

Jeg håper som deg RWS på at meningsfellene hennes er i ett fåtall.

For meg framstår Hanne N.H. som en person som vil blande politikk, religion, fanatisme og tro. En sånn kombinasjonen er som regel dømt til å bli noe begredelig.

Politikk og religion "liker seg gjerne best" for seg selv. Hun stempler både de ene og de andre som "marxister", det merket jeg også meg.

Bra andre også la merke til at dette med hennes forelesning at marxismen er roten til alt ondt. :!:

Til slutt:

"for med syndebukker så kommer en så mye mye lengre!" Syndebukker som sosialister, syndebukker som englebetroere som Marta Louise, syndebukker som alle kvinner i norske hjem som ikke gir mannen sin blowjob.. Lurer på hvem de neste syndebukkene blir.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

I Dagbladet.no i dag får Hanne Nabintu Herland merkelapp på seg:

Men må det være Nabintu Herland som forfekter dem? Argumentasjonen hennes i kronikkene er svak, preget av et slående fravær av dokumentasjon og eksempler. Når spissformuleringer og tilfeldige observasjoner i teksten kombineres med skribentens intense og melodramatiske opptreden, skapes et inntrykk av en paranoid svartmaler. Det har aldri vært vanskelig å argumentere mot Hanne Nabintu Herland. Og debattene som oppstår i kjølvannet av innleggene hennes, når sjelden et særlig høyt nivå.

Hele artikkelen her:

http://www.dagbladet.no/2012/02/19/kultur/hanne_nabintu_herland/aftenposten/20304516/

978x.jpg

Lenke til kommentar

Dette innlegget er har ikke noen spesiell mening, annet enn å vise at hun fikk spalteplass i Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/2012/02/20/magasinet/hanne_nabintu_herland/portrettet/20319654/

Å, forsøkte å skumlese. Hun sier så alt for mye når hun først snakker. Det detter bare mer og mer ut av henne. Hun er en vanskelig person å forholde seg til fordi hun er utømmelig med en blanding av svada, grundig tenkte tanker, og mye retorikk i et forsøk på å vinne oss over.

Hun er sikkert blitt indoktrinert en masse greier, og så forsøker hun garantert å belære oss en hel masse om en hel masse greier. Er det rart man blir trøtt?

Lenke til kommentar

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/stempler-prinsesse-martha-som-heks-3289812.html

Jævlig spesielt dame.. Ler meg kvekk i hjel her...

haha...

Dama er ravende gal... Det er altså kun religionene som skal ha eneretten på magi og overnaturlighet... :roll:

Godt at det ikke er flere ignoranter som henne, for hun har virkelig fått jesus viruset på hjernen... Er vel ikke helt bak mål å kalle henne en smule hjerneskadd av all hjerne vaskingen hun har utsatt seg selv for... Virker jo totalt retarded jo...

• Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/stempler-prinsesse-martha-som-heks-3289812.html

Jævlig spesiel dame.. Ler meg kvekk i hjel her...

haha...

Dama er ravende gal... Det er altså kun religionene som skal ha eneretten på magi og overnaturlighet... :roll:

Godt at det ikke er flere ignoranter som henne, for hun har virkelig fått jesus viruset på hjernen... Er vel ikke helt bak mål å kalle henne en smule hjerneskadd av all hjerne vaskingen hun har utsatt seg selv for... Virker jo totalt retarded jo...

100% enig... Og det hun sa om at; "Märtha Louise bringer skam og vanære over sin far, med det hun gjør", den var jaggu meg drøy... Og ganske så retarded også egentlig(...)

Men det var oppførselen hennes; at hun gestikulerte noe voldsomt når hun la ut om prinsessens tro og lære, som var så snodig at jeg måtte bryte ut i latter... Jøss!! Er det mulig??? =P Vel, nå kommer hun jo fra Afrika, og der er de jo helt annerledes enn oss da... =P

Meningene hun har er jo formet av en oppvekst i et konservativt misjonær-miljø.

Hennes familie var jo så godtroende og overtroiske at de gikk til det drastiske skritt å utvandre til Afrika for å spre kristendomstroen sin der... I en annen artikkel klager hun på Røde Kors og slikt som hjelper utsultede og trengende barn i de fattige delene av Afrika....

Som jeg sa: Veldig spesiell dame... (På alle mulige måter)

Hun er en hekslaugh.gif

Hek¨ser, finnes de? Kan være greit å ha på det rene før man beskylder noen for det.... For hvis ex prinsessen er heks er vel Herland et troll..?

Hekser finnes ikke nei men hun kan kalles for en heks.

Nei. Man kaller henne Prinsesse...

Deg derimot, kan man kalle en trollmann... :tease:

Og det du og Martha har tilfelles er at dere er overtroiske! På hver deres måte!

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...