abene Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Googles nettleser har fått mer kjøtt på bena, men holder det til en fullverdig nettleser? Les mer Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Noen som vet hvordan man får forhåndsvist formatering når man skriver et innlegg på Diskusjon? F. eks. at fet skrift er fet, og ikke fet[b /]. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Irriterer meg over at Chrome blir treg når jeg opner MASSE faner som jeg gjør via mine innlegg flere ganger om dagen. Det skjedde ikke med Firefox Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Nysgjerrig... dere som mener bokmerker er viktig. Hva brukere dere de til? Jeg har jobbet med web i snart 3 år nå og brukt data til spill og hobby i utallige år, men har aldri hatt flere bokmerker enn det er plass til på en rad under adresselinjen og her er Chrome minst like bra som alle andre nettlesere. Og til og med her tar jeg meg selv oftere i å bare skrive det jeg er ute etter i adresselinjen enn å trykke på bokmerket. Adresselinjen i moderne nettlesere er jo som et tilnærmet instantsøk i alt man har gjort på web så dersom bokmerker hadde forsvunnet helt så hadde jeg ikke savnet de. Endret 20. september 2010 av TwiiK 1 Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Majoriteten av internettbrukere trenger ikke 30 faner samtidig... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Vi har testet flere nettlesere for å sammenligne Javascript-ytelsen. For ordens skyld, denne testen er gjennomført på maskin med samme spesifikasjoner. Hvorfor bruker dere Opera 9.64 og 10 da? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Hadde jo vært veldig greit om dere faktisk testet siste! versjon av Opera og ikke en gammel. Opera 10 er ganske så gammel og utdatert på javascriptytelse. Opera 10.5 er milevis foran i javascript ytelse. Opera 10.5 kommer nok ned på en første eller andre plass. Får feks 430ms på en laptop jeg bruker nå. Med en sprekere maskin får man nok en god del mindre. Endret 20. september 2010 av Dennis87 Lenke til kommentar
zargblatt Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Chrome og Firefox er jo RÆV i forhold til opera 10.62 Lenke til kommentar
NoModE Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Noen som vet hvordan man får forhåndsvist formatering når man skriver et innlegg på Diskusjon? F. eks. at fet skrift er fet, og ikke fet[b /]. Det lurer jeg også på. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Paracet Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 En tanke... Er det ikke ønskelig at nettleseren bruker tilgjengelig minne? Dersom den har en bra "nice" verdi er den ikke like grådig dersom det blir mangel på ledig minne? Dersom Chrome kan gå raskere ved å benytte 2 av mine 4 gb kontra 1 av 4 så ønsker jeg jo det.... Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 hvorfor er det alltid slik i ytelsestester av nettlesere, at enten så er ikke opera med, eller så er en eldre versjon av opera testet? opera 10 er hvor gammel nå, den har vel vært ute siden 2009? og i tillegg har dere med 9.64? lame test is lame. siden det er for vanskelig å skaffe siste versjon av opera selv: http://www.opera.com/browser/download/ Lenke til kommentar
abene Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Hadde jo vært veldig greit om dere faktisk testet siste! versjon av Opera og ikke en gammel. Jeg har nå lagt inn et resultat av siste versjon av Opera. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 se der, var litt av en forskjell ja. Lenke til kommentar
happydaydreamer Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Takk for bra test! Mere slik fra HW.no fremover Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Synes det går litt for fort fra versjon til versjon. Prøver Google å ta igjen Opera? Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hmmm, kunne egentlig tenke meg å teste ut Chrome, men det var en litt kjip løsning for bokmerker ja. For min del, åpner jeg rutinemessig over 80 bokmerker samtidig. (Ikke spør) Det virkelige hinderet for Chrome, er dog at det ennå ikke er en ordentlig sikkerhetsplugin a'la NoScript tilgjengelig. (Nei, FlashBlock gjør ikke jobben godt nok. Les hvorfor) Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 En annen ting Chrome gjør det bra på (og som hw.no kanskje bør begynne å ta med i testene sine) er støtte for HTML 5. - http://www.html5test.com/ t Lenke til kommentar
thehunger Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Googles nettleser har fått mer kjøtt på bena, men holder det til en fullverdig nettleser? <a href="http://www.hardware.no/artikler/chrome_6_0/78220" title="Test: Chrome 6.0">Les mer</a> Ryktene vil ha det til at Chrome 7.0 blir 60 ganger raskere enn Chrome 6.0!!! http://www.neowin.net/news/google-planning-60x-faster-chrome-7-to-hit-back-at-ie9-beta Lenke til kommentar
G Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Arsæll, jeg synes du gjør en bedre jobb med denne artikkelen. Jeg synes det var bra at du testet ting som belastningen programvaren har på systemet, og sammenlikner alternative nettlesere på de samme kriteriet. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Noen som vet hvordan man får forhåndsvist formatering når man skriver et innlegg på Diskusjon? F. eks. at fet skrift er fet, og ikke fet[b /]. Det lurer jeg også på. Noen som har peiling? Når jeg skriver dette svaret i Firefox får jeg forhåndsvist fet skrift, men ikke i Chrome, da må jeg bruke Forhåndsvis innlegg-knappen. I det hele tatt så oppfører forumet seg forskjellig i ulike nettlesere og plattformer. På min Ubuntu PC så er ofte Opera eneste utvei for at editoren skal fungere skikkelig. Både Firefox, Chrome og Chromium oppfører seg til tider rart. Her på Windows fungerer Firefox greit. I Opera også. Også når det gjelder fet skrift. Edit: ser at Firefox tuklet det til. Kun "forhåndsvist fet skrift" skulle være i fet skrift... Endret 20. september 2010 av Kaaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå