Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jensen AirLink 89300, trenger jeg modem i tillegg?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er grønn på dette, så beklager eventuelle tåpelige spørsmål :)

Vår gamle SpeedTouch Multimodem fra Telenor tok kvelden igår, så jeg kjørte til byen for å kjøpe ny router idag. Vi har Telenor ADSL. Endte opp med Jensen AirLink 89300 etter anbefaling fra Expert-selger. Men får det ikke til å funke. Kommer inn på Setup i nettleser og får tasta inn påloggingsdetaljene.

Lampen som heter 'WAN-port' signaliserer at wan-port ikke er tilkoblet. I wan-porten har jeg koblet til samme kabel som sto i den gamle Speedtouch'en.

Min første flaue spørsmål er: Trenger jeg kanskje et MODEM i tillegg til routeren?

Ser det står flere steder i manualen at modem skal kobles til wan-porten, men jeg trodde alle routere hadde modem-funksjon...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen routere har modemfunksjon. Men modem kan ha router (og accesspoint (trådløst) funksjoner).

EDIT:

Funnet på nettet:

Jensen Air:Link 89300 LongRange Extreme-N

Trådløs 300 Mbps Ruter - 11n

Jensen Air:Link™ 89300 er en trådløs bredbåndsruter, med hastighet opp til 300 Mbps!

Det er den perfekte løsningen for trådløst nettverk hjemme, på kontoret eller på skolen. Brukere av trådløse nettverk ønsker i dag høye hastigheter, lang rekkevidde og stabilitet.

Jensen Air:Link™ 89300 leverer alt dette i tillegg til å ivareta sikkerheten på best mulig måte.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...