molna Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hei, jeg er grønn på dette, så beklager eventuelle tåpelige spørsmål Vår gamle SpeedTouch Multimodem fra Telenor tok kvelden igår, så jeg kjørte til byen for å kjøpe ny router idag. Vi har Telenor ADSL. Endte opp med Jensen AirLink 89300 etter anbefaling fra Expert-selger. Men får det ikke til å funke. Kommer inn på Setup i nettleser og får tasta inn påloggingsdetaljene. Lampen som heter 'WAN-port' signaliserer at wan-port ikke er tilkoblet. I wan-porten har jeg koblet til samme kabel som sto i den gamle Speedtouch'en. Min første flaue spørsmål er: Trenger jeg kanskje et MODEM i tillegg til routeren? Ser det står flere steder i manualen at modem skal kobles til wan-porten, men jeg trodde alle routere hadde modem-funksjon... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Ingen routere har modemfunksjon. Men modem kan ha router (og accesspoint (trådløst) funksjoner). EDIT: Funnet på nettet: Jensen Air:Link 89300 LongRange Extreme-N Trådløs 300 Mbps Ruter - 11n Jensen Air:Link™ 89300 er en trådløs bredbåndsruter, med hastighet opp til 300 Mbps! Det er den perfekte løsningen for trådløst nettverk hjemme, på kontoret eller på skolen. Brukere av trådløse nettverk ønsker i dag høye hastigheter, lang rekkevidde og stabilitet. Jensen Air:Link™ 89300 leverer alt dette i tillegg til å ivareta sikkerheten på best mulig måte. Endret 20. september 2010 av PerB Lenke til kommentar
molna Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Oki, mange takk Da blir det ny tur til Expert i morra da. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hva med å kontakte Telenor å fo nytt modem derfra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå