Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten min har vært stripper

Gjest tigergutt

Anbefalte innlegg

Kjære TS:

Uff, jeg kan gjøre dette litt enklere for deg. Jeg lager tre situasjoner som er aktuelle:

1: Alt hun gjorde var å strippe. Hun jobbet på et ok sted, har ingen kontakt med mennesker fra sin fortid. Den tidligere jobben var kun en arbeidsplass. Hun hadde kanskje også en (god) grunn til å jobbe der hun gjorde. Hvis dette er nærme sannheten, bør du vurdere om du vil gå videre i forholdet. Diskuter, og LUFT DINE TANKER, sammen med henne. Snakk fra hjertet. Det bør hun tåle, ettersom byrden fra fortiden ligger på hennes skuldre.

2: Punkt inneholder en eller flere feil. Hun var kanskje prostituert i tillegg (dette ville jeg funnet ut om ASAP), hun jobbet på en ekkel strippebule, hun drev kanskje med narkotika. Sistnevnte er ikke umulig. Jeg tør påstå at narkotika og prostitusjon/stripping er noe som ofte assosieres med hverandre, og med god grunn. Hvis dette punktet er nærmest sannheten hadde jeg funnet meg noe som var meg selv verdig, hvis jeg var deg.

3: Hvis hun har utenlandsk opprinnelse kan det være andre, og langt mer tragiske, årsaker som ligger bak. Da ville jeg støttet henne!

Egentlig er det bare du som kan gjøre en god avgjørelse. Du kjenner jenta, du vet hvordan situasjonen er, og kun DU kan prate med henne.

Trodde gutter bare ville like sånt?

Vurderte faktisk en gang å prøve å få jobb som det pga kicket og gøy å vise seg frem når man har en ok kropp, men tenkte jeg ikke hadde nok pupper, men når jeg leser dette er det vel flaks jeg aldri gjorde.

Første antagelsen der har du rett i. Vi liker "sånn" (jeg antar du mener stripping, nakne damer etc). Men vi liker ikke deg. Vi ser ikke på stripperen og tenker "hun der virker hyggelig, henne kunne jeg tenkt å bli sammen med". Strippere er 40-60 kg med sex-leketøy. Det gufne og brautete ordtaket "kjøtt på kølla" treffer spikeren på hodet. Strippere er objekter som er til for at menn skal kunne se på nakne kvinner uten å måtte arbeide for det.

At DU hadde lyst til å få deg jobb som stripper, gjør at jeg ikke egentlig har så mye til overs for deg. Egentlig viser det hvor lite resonnert du er. Stripping er stort sett noe jenter og kvinner gjør som følge av nød eller tvang. Det er veldig, veldig få jenter som gjør det 100 % frivillig. Du lever i det landet med verdens beste levestandard, du har et sikkerhetsnett rundt deg som er enestående. Du vil allikevel selge dine egen kropp, til tross for at jenter over hele verden gjør det samme mot sin vilje? Hvor provoserende hadde det vært for jenter fra for eksempel Sonagachi, India å vite at du var i bransjen frivillig, når du hadde masse gode alternativer?

Når vi er inne på dette med å være naken, så er det mange jenter som drar frem "kunst- kortet". Nakenhet er ikke kunst. Se på Marianne Aulie! Hun twitret frem bilder av seg selv i BH, akkurat som Demi Moore. Sistnevnte fikk masse positiv oppmerksomhet. Det samme ville tydeligvis Aulie, men ble totalt forbikjørt av Helle Vaagland, som til tross for en ikke like flott figur satte et sunt eksempel.

Alle voksne mennesker har fått bekreftet Aulies enorme behov for oppmerksomhet, da hun for noen dager siden postet en bilde av seg selv HELT NAKEN. Det er svært tydelig at hun ønsker å få bekreftet sitt flotte utseende, sin flotte figur og at hun "tørr å være naken". For å dekke over denne agendaen har hun da sagt at det er befriende.

DU ER PARALLELLEN TIL AULIE!!!!! Og akkurat det provoserte meg. Når du skriver:

Slår du terning om hvilken post du skal svare off-topic på uten å lese innlegget eller?

... så kan jeg svare; Nei. Jeg synes bare utsagnet ditt var helt på jordet og jeg synes DU virker helt på jordet. Som MaryJane skriver finnes det flere forskjellige former for intelligens. Du er ifølge deg selv heldig med ditt "skole- intellekt" hvis det er noe som heter det. Jeg synes ikke du fortjener denne egenskapen, ettersom du feiler hardt på alle andre punkter.

Hvis noen lurer på noe, så kan vi ta det på PM. Ikke svar i denne tråden, siden den har nok av svar som er Off-topic.

Ha en ellers god onsdag!

Tror du har et behov for å ta en prat med en tilfeldig stripper (sikkert best å gjøre utenfor arbeidstid). Høre med henne hvorfor hun valgte sitt yrke. Ganske sikker på at det ligger noen fordommer i din oppfatning om strippere som ikke henger på greip.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Egentlig viser det hvor lite resonnert du er.

..

Egentlig viser det hvor lite refleksjon du gjør over tema, og hvorvidt du er begrenset til å akseptere det du selv ser underholdningsverdi i.

Du kan ikke forvente at andre skal være reservert slik som deg; en kvinne fra et annet hold har ingenting med å forhåndsdømme en helt annen holdning til kultur. Du ser vel at du trekker paralleller i innlegget ditt som her helt riv ruskende gal, eller?

Jeg tenker bl.a. på slikt som dette: "Hvor provoserende hadde det vært for jenter fra for eksempel Sonagachi, India å vite at du var i bransjen frivillig, når du hadde masse gode alternativer?"

Du trekker en parallell mellom det som har en tvungen hensikt, og det som har en underholdningsverdi. Du forventer i det du skriver at man skal ha samme syn på handlinger hvor intensjonene er ulike, og intensjonene definerer handlingene. Det blir svakt.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Jeg tror kvinnene som stripper går inn i jobben av forskjellige grunner. Noen av tvang, andre av nød og noen av interesse.

Noen liker veldig godt å vise nakenhet, opptre for andre og få andre til å sikle etter seg. Det er vel ikke noe galt i det. Skal sant sies at det er en del ukultur i denne kulturen som narkotika osv. Men det er aldri sagt at det er slik i alle strippemiljøer og klubber, men narkotika flommer jo stort sett uansett hvor man setter bena den gang i dag :)

Lenke til kommentar

Hoho, her rakk jeg ikke følge med engang :p

Men fikk med meg diskusjonen om pengene, og i Norge TVILER jeg på de gjør det for pengene. Da må det i såfall være tips eller noe, iom at i USA har de små sedler, mens i norge er det 50 og oppover. Uansett, livet som eskorte og hore er jo samme greie, i USA tjener de mer enn Norge på det også. Da jeg jobbet på BK i horestrøket i Bergen, betalte alle horene med 20 og 10-kroner. Så det sier kanskje litt om lønnstrinnet :p

Anywho, man tjener penger andre steder også, ikke bare i trippebule. På rema får man jo 130 i timen eller noe, pluss tillegg. Det kan ikke være så lukseriøst å være stripper i Norge. Dessuten kan man jo ta en utdannelse? Bare en idé.

Jeg står fast ved at jenter som stripper vil vise seg frem, samme med piker i FHM og Vi menn. Men de må jo vokse opp de og, og kanskje TS sin kjæreste er over denne fasen nå. Da er det jo ingen problem, hvis han godtar det og lar det ligge.

Lenke til kommentar

Hvorfor sammenligner du strippere med eksorter og horer? Finnes det i det hele tatt et merkbart antall som gjøre begge deler (både stripper og selger sex)? Jeg har et inntrykk av at det dreier seg om fullstendig separate miljøer.

Det var et eksempel ang pengesnakket.

Lenke til kommentar

Det var et eksempel ang pengesnakket.

Ja, men kan du trekke slutninger om lønnsnivå og frivillighetsnivå fra hor til stripping?

Edit: Du sier kanskje ikke så mye om frivillighet der. Selvfølgelig kan det være at mange stripper fordi de liker all oppmerksomheten de får. Jeg synes bare sammenligning var rar. Jeg tror prostituerte er i den situasjonen de er i langt mindre basert på eget valg enn hva strippere er. Først og fremst basert på at virksomheten de driver er på kanten av loven (bl.a. at de er på den ene siden mens kundene deres er på den andre), i tillegg til at de utsetter seg for svært intim og direkte fysisk kontakt som er langt mer risikabel enn kun øyekontakt.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Ja, men hun sammenlignet jo ikke, hun sa jo at stripperne nettopp ikke gjorde det for penger, i motsetning til horer.

De gjør det for å vise seg frem. Noe jeg også tror. Det er nok lettere å få jobb som stripper enn proff danser og toppmodell. Og hvilke jenter tenker vel ikke "damn, nattklubb-show er kult" etter å ha sett filmer som Coyote Ugly og Moulin rouge. Etter hver jobb har man sikkert fått et adrenalinkick og føler seg frigjort og sexy. Bare antagelser såklart.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Hoho, her rakk jeg ikke følge med engang :p

Men fikk med meg diskusjonen om pengene, og i Norge TVILER jeg på de gjør det for pengene. Da må det i såfall være tips eller noe, iom at i USA har de små sedler, mens i norge er det 50 og oppover. Uansett, livet som eskorte og hore er jo samme greie, i USA tjener de mer enn Norge på det også. Da jeg jobbet på BK i horestrøket i Bergen, betalte alle horene med 20 og 10-kroner. Så det sier kanskje litt om lønnstrinnet :p

Anywho, man tjener penger andre steder også, ikke bare i trippebule. På rema får man jo 130 i timen eller noe, pluss tillegg. Det kan ikke være så lukseriøst å være stripper i Norge. Dessuten kan man jo ta en utdannelse? Bare en idé.

Jeg står fast ved at jenter som stripper vil vise seg frem, samme med piker i FHM og Vi menn. Men de må jo vokse opp de og, og kanskje TS sin kjæreste er over denne fasen nå. Da er det jo ingen problem, hvis han godtar det og lar det ligge.

Dette blir vell en eneste stod skrift av antagelser? Det å sammenligne horer og strippere blir vell også litt drøyt.

Og hva er igrunnen galt hvis en har lyst til å vise seg frem? Man trenger jo bare ta en kikk ut vinduet, så ser man da at jenter generelt liker å vise frem hva de har, enten det er tights som jo viser former på lår og rumper, eller utringning på topper som er så store at man ikke skjuler stort. Forskjellen er jo bare at noen liker å vise mer enn andre. Og kan man tjene noen kroner på det så "why not"?

Lenke til kommentar

Dette blir vell en eneste stod skrift av antagelser? Det å sammenligne horer og strippere blir vell også litt drøyt.

Og hva er igrunnen galt hvis en har lyst til å vise seg frem? Man trenger jo bare ta en kikk ut vinduet, så ser man da at jenter generelt liker å vise frem hva de har, enten det er tights som jo viser former på lår og rumper, eller utringning på topper som er så store at man ikke skjuler stort. Forskjellen er jo bare at noen liker å vise mer enn andre. Og kan man tjene noen kroner på det så "why not"?

Sånn jeg leser innlegget hennes setter hun et skille mellom dem pga det med pengene, og setter strippere i bedre lys.

Du burde heller quote Flinkefreddy, som skriver de er "40-60 kilo med sexleketøy, kjøtt på kølla treffer spikeren midt på hodet", og jeg som aldri har gjort noe lignende stripping men bare vurderte tanken visstnok "failer på alle punkter i livet", og "er en skam at ble innkalt til intervju på Oxford" og "ikke fortjener å være skoleflink" ifølge ham. LOL, de sitatene made my day.

Lenke til kommentar

Sånn jeg leser innlegget hennes setter hun et skille mellom dem pga det med pengene, og setter strippere i bedre lys.

Du burde heller quote Flinkefreddy, som skriver de er "40-60 kilo med sexleketøy, kjøtt på kølla treffer spikeren midt på hodet", og jeg som aldri har gjort noe lignende stripping men bare vurderte tanken visstnok "failer på alle punkter i livet", og "er en skam at ble innkalt til intervju på Oxford" og "ikke fortjener å være skoleflink" ifølge ham. LOL, de sitatene made my day.

Ja, du forstår meg rett. Jeg ser jo nå at jeg skrev

Uansett, livet som eskorte og hore er jo samme greie...

Da snakker jeg om at eskorte OG hore er det samme, i mine øyne. Litt dårlig formulering der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...