Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs oppkobling av en sattelitt-tuner

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i dag ADSL fra Telenor, med et SpeedTouch 780 modem med trådløs router.

I tillegg ønsker jeg å få koblet en sat-tuner trådløst til nettverket. Har prøvd en Asus Usb adapter, men den faller ut hele tiden (selv om ikke routeren står lenger unna enn ca 10m). Tuneren har innebygget nettverkskort.

Jeg har en Linksys WRT54G. Kan den brukes? Og evt. hvordan skal den settes opp?

Er det evt noe annet utstyr som er å anbefale?

Liker ikke å ha en nettverkskabel liggendes over hele stuegulvet.

Håper noen har noe fornuftig forslag.

Mvh

JAF1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WRT54G burde funke fint den ja :)

Var hos bestemor på juleaften i fjord, og der var det ikke nett, så jeg hadde med en WRT54G som var flashet med DD-WRT, og denne klarte å sniffe opp et trådløst ubeskytta nettverk i nærheten, så jeg fikk tilgang :)

Men måtte kjøre kabel fra WRT54G til laptop, for om jeg prøvde å bare vidresende trådløst, så mista jeg bare tilkoblinga mot naboen.

Lenke til kommentar

Det kommer stadig forbedring av firmware. Når det gjelder å bruke den som repeater, så er den litt kilen på innstillinger i enkelte tilfeller. I teorien skal det fungere greit, ved først å teste den som klient og deretter sette opp et virtuelt aksesspunkt som repeterer signalene. I praksis kan det være avhengig av router, firmware og kryptering/båndbredde. Lønner seg å snoke rundt på dd-wrt forumet for tips og følge wikiene nøye.

Man skal huske på at i DD-WRTs verden er en beta mer som en alfaversjon å regne :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...