Gå til innhold

Førerkort i Polen

skruffens

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet førerkortet pga kjøring i påvirket tilstand. Helt idiotisk av meg og ja, jeg har lært. To tre år uten lappen nå tenker jeg. Men så slo d meg at jeg for noen år siden leste om at man kan kjøre opp i polen og har da gyldig førerkort igjen her i Norge? Stemmer dette eller? Den polske lappen er nok like sårbar som den norske så d blir jo bare som en ny sjanse. Kun ên, for mister man denne er man vel fortapt. hehe.. Men kan jeg altså bare reise til Polen? Hva skal til?

Skal iallefall ALDRI mer kjøre i rus og jeg skal kjøre fint når jeg en dag får den tilbake. Er 30 år og er avhengig av bil. Det er så surt å miste lappen i flere år. Huff..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette stemmer delvis. Dersom du har budd i utlandet og tatt førerkort der er det mulig å få dette bytta inn i eit norsk førerkort, men dette vil ikkje hjelpe deg sidan du har mista retten til å kjøyre motoriserte kjøyretøy i norge og ikkje berre dokumentasjonen på bestått kjøyreopplæring.

Dersom det her eksisterer eit smutthol for deg så må det eventuellt stå i dommen din, står det der spesifisert at du berre har fått ditt fysiske sertifikat inndratt?

Er det forresten nokon som er kyndige i polsk her på forumet?

Hadde vært svært interesangt å sjå kva som er krava for å gå opp til førerprøve i polen. Eg er rimelig overbevist om at du på ein eller anna måte må erklære at du ikkje er straffedømt på samme måte som at det i norge er eit krav om edrueligheit og godkjent vandel for å kunne ta oppkjøyringa.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om noen i Norge som ikke har fått tilbake førerkortet. Du kan bare søke på nytt og begrunne med at du trenger førerkortet. Vi gjør alle en feil, og man skal ikke klandres for resten av livet for det.

Det er snakk om to-tre år, ikke resten av livet... Om han fyllekjører flere ganger, og mister førerkortet "på livstid" er det som du sier mulig å søke på nytt etter X antall år og med stor sannsynlighet få det innvilget, men ikke automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...