Gå til innhold

Kjøpe +/- 40" til hverdags/filmbruk - 5-7k, hva velger jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg driver og ser etter TV til foreldrene mine, og lurer litt på hva jeg bør velge. Størrelsen skal være rundt 40 tommer, men ikke mindre enn det. Budsjettet ligger på rundt 5-7k, helst ikke mer. TVen skal hovedsaklig brukes til vanlig hverdagsbruk. Spilling er ikke aktuelt. På sikt skal det kobles til en liten mediasentermaskin, samt ekstern lyd.

Jeg personlig mener at man bør gå for full-HD. Nå er det en stund siden jeg selv var i markedet og skulle kjøpe TV, så jeg vet ikke helt hva jeg bør se etter.

Jeg har alltid vært svak for Sony, og etter hva TrustedReviews sier så er ikke denne dum:

Sony Bravia KDL-40V5500 - Prisguide.no

Jeg er imidlertid klar over at det er en utgått modell, men har likevel en mistanke om at det er en meget god TV.

Jeg har også kikket litt på denne LGen:

LG 42LD550 - Prisguide.no

Jeg har selv en LG, og er forsåvidt fornøyd med den, men denne kunne jeg ikke finne noe tester av eller noe.

Er det noen som har forslag til hvilke av disse som er å anbefale, eventuelt hvilke andre TVer som kan være aktuelle?

Endret av bnezofil
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har LG 42LD550. Er fornøyd med denne egentlig. Samtidig som jeg stadig må stille inn skjermen når jeg skal bruke stasjonærpc DVI-hdmi, eller bærbar pc vga til å se film på skjermen. Lurer på å bruke angreretten for å skaffe meg en sony 40" til 6000. Men hører at dette er en dårlig tv... Jeg har iallefall betalt 4990 for LG 42LD550 og tenker at det må være et av de bedre kjøpene man gjør i dag... Er forøvrig åpen for andre synspunkter. Noen?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...