Gå til innhold

Oppdatering av pc'en

Anbefalte innlegg

Har en pc jeg bygde for nesten et år siden trur jeg. Delene er som følger:

AMD Phenom II X2 550 3.1GHz, AM3, 85W, 7MB, Boxed

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

Gigabyte GA-MA785GT-UD3H, Socket-AM3

AMD 785G+SB710, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, HDMI, DVI, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Sapphire Radeon HD 4870 2GB -Demo1

GDDR5, PCI-Express 2.0, "VAPOR-X", DVI-I, HDMI, HDCP, 750/900MHz,

Lite-Retail

Har i også 2x1tb hdd

Har hatt problemer fra dag 1. Ofte låser hele pc'en seg uten at jeg gjør noe særlig. Den HATET firefox, låste seg med engang jeg startet det. Har prøvd å sette inn 2x230v vifter. En oppe med cs'romen som blåser luft inn og en vifte nede med skjermkortet som blåser luften ut. Dermed burde jeg få best gjennomstrømning. Tenkte å kanskje sende varene inn til komplett for å få de til å feilsøke på disse, men de skal jo ha 190kr pr del som ikke har feil. Skulle seff ha brukt angrefristen, men for sent nå. Pc'en skulle egentlig bli brukt som mediapc, men har brukt den som gamepc og tenkte dermed jeg kunne prøve å bytte ut hovedkortet med et ASUS siden minnet passer best til disse kortene. Hvis noen har noen tips til et bedre hovedkort og kanskje en cp som gjør en god jobb. Trenger ikke være det dyreste på markedet. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt en reinstallasjon av windows?

Eller linux om du bruker det.

Hadde forsøkt å heller løse problemet, en å kjøpe ny, ellers betaler du mye, om det ikke er noe vits i.

Har prøvd å legge inn w7 flere ganger. Hadde x7 på en mindre hdd i starten og byttet denne ut med 1tb, ingen forandring. Linux e no no for meg. Har ikke prøvd vista eller xp, men føler jeg ikke gidder å prøve det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...