fwj__ Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ser at Asus har kommet med Sabertooth hovedkort for X58 plattformen til en rimelig pris, hvordan er denne iforhold til P6X58D-E? Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Her er en test av sabertooth http://www.guru3d.com/article/asus-tuf-sabertooth-x58-review/ Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg bumber denne litt. Noen som har noen formeninger om hva man burde gå for? Kom over denne sammenligningen på et annet forum: I did a comparison of the two on asus.com and the p6x58d-e had all these overclocking features and the sabertooth had none: Intelligent overclocking tools - ASUS TurboV Precision Tweaker 2 - vCore: Adjustable CPU voltage at 0.00625V increment - vCPU PLL: 36-step reference voltage control - vDRAM Bus : 49-step DRAM voltage control - vChipset(N.B.) : 31-step chipset voltage control - vNB-PCIe : 65-step chipset-PCIe voltage control SFS (Stepless Frequency Selection) - PCI Express frequency tuning from 100MHz up to 180MHz at 1MHz increment - Internal Base Clock tuning from 100MHz up to 500MHz at 1MHz increment Overclocking Protection - ASUS C.P.R.(CPU Parameter Recall) Nå er ikke jeg en blodseriøs overklokker, men kommer nok til å forsøke dette etterhvert. Er disse features'ene noe man savner? Har ikke satt meg inn i hardware på mange år nå. Jeg ser også at Sabretooth mangler støtte for 3xSLI (hvis man noen gang får bruk for det...), men har noen flere USB-porter og skal angivelig være bygd med bedre kvalitetskomponenter. Jeg ble litt usikker nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå