Gå til innhold

Stasjonær Selvbygg

Anbefalte innlegg

Har du ekstra kjøling på kortene av noen slags form?

Nei, og ja. Jeg har et Cooler Master HAF X kabinett, og der er det mulig å sette inn en ekstra 120 mm vifte som blåser luft rett på kortene, noe jeg har gjort. Men som sagt, er det ingen forskjell på temperatur på kortene før og etter klokkingen. Begge kortene kjører på GPU core 820 MHz, shader clock 1640 MHz og minne 2000 MHz. Gigabyte OC kortene har en kjøler som minner mye om Twin Frozr kjøleren til MSI. Altså to vifter på kjøleren.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Bra at du gikk for gtx 460.

Jeg har 5830 selv og kortet er ikke akkurat noe å juble over. Spilte bad company 2 en periode og følte det ikke hadde nok guff når de heftige scenene kom. Da har jeg også klokket kortet maks på CCC. Tenkte å oppgradere med enda et 5830 i sommer, men endte i stedet opp med en ssd.

Ser at hovedkortet ditt bare har 1 PCI express x16. Da kan du i så fall ikke oppgradere til SLI ved senere anledning. Men kanskje du aldri vil ha behov for det.

Anyways, grattis med ny pc.

Får isåfall invistere i ett annet hovedkort senere, eneste grunnen til valg av dette hovedkortet er prisen og selfølgelig sokkelen:P

Lenke til kommentar

Har du ekstra kjøling på kortene av noen slags form?

Nei, og ja. Jeg har et Cooler Master HAF X kabinett, og der er det mulig å sette inn en ekstra 120 mm vifte som blåser luft rett på kortene, noe jeg har gjort. Men som sagt, er det ingen forskjell på temperatur på kortene før og etter klokkingen. Begge kortene kjører på GPU core 820 MHz, shader clock 1640 MHz og minne 2000 MHz. Gigabyte OC kortene har en kjøler som minner mye om Twin Frozr kjøleren til MSI. Altså to vifter på kjøleren.

Så jeg vil kansje ha en liten mulighet til å klokke kortet litt også uten å ha noen problemer med varme. Eller hva tror du?

Lenke til kommentar

En liten ting til, jeg så på ram brikkene at kansje er litt mer designet for ett Intel oppsett?

Noen som vet om jeg vil få noen problemer med ytelsen på brikkene siden jeg har dem i ett AMD oppsett?

Disse Brikkene: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=491282

Ordren er ikke sendt enda fordi komplett får ikke inn Windows 7 64-bit før i morgen så jeg kan fortsatt endre på ordren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...