# offline Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 http://dpreview.com/news/1009/10091910fujifilmx100.asp Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Skikkelig retro jo. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Aiaiai, denne kan jeg like. Perfekt brennvidde for min del, dog litt slapp lysstyrke - men det kan vel gå greit, om det er noe futt i 12-mp-brikken. Kan godt hende dette blir mitt neste kamera, om jeg greier å få leica-lusten ut av hodet - og prisen er kurant. Endret 20. september 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hybridsøkeren ser spesielt spennende ut - med halvannen ganger oppløsningen til de fleste gode LCD-skjermene. Spennende! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Nydelig! Blir spennende å se på ytelser på ISO og AF. Det er litt større enn GF1, men objektivet er mindre: X100: 127 mm × 75 mm × 54 mm GF1: 119 mm x 71 mm x (36.3 + 25.5) mm Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ser frem til noen "hands-on" for denne. Lenke til kommentar
ramses Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ser utrolig vakker ut. Herlig. Synd den ikke har litt bedre lysstyrke, men det holder vel. Og rett i strupen på Leica. Nå må canikon komme på banen snart. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Åh, så nær perfeksjon! Digg design, manuelle, fysiske kontroller, snasen søker, 5 fps, og fujis gode muligheter til lav støy og høyt dynamisk omfang, og i en enda større sensor... KUNNE de ikke bare gitt det muligheten til å skifte objektiv også? Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Fantastisk rått kamera og helt etter min smak:) Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hadde planer om å skaffe meg LX-5 etterhvert, (har LX3 fra før) men ble litt i tvil nå. Dette ser foreløpig midt i blinken ut for meg ihvertfall. Designmessig ble jeg ihvertfall hekta med en gang. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hei og god morgen Jeg har nå hatt dette kameraet i to måneder - og det er bare helt fantastisk. Det har faktisk bedre billedkvalitet enn mitt Nikon D700 RAK-foto Lenke til kommentar
Eivind_bh Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Dette kameraet er jo bare helt fantastisk flott design på! Prisen derimot er litt i stiveste laget for en amatør som meg. Finnes det noen rimeligere kamera i tilsvarende design? Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Dette kameraet er jo bare helt fantastisk flott design på! Prisen derimot er litt i stiveste laget for en amatør som meg. Finnes det noen rimeligere kamera i tilsvarende design? Hei og god kveld Når det gjelder deign så er det vel ikke det som teller aller mest - det her kameraet «tar man ikke bilder med», men man «fotograferer». For meg så er det alt det som er inni kameraet som telte mest. Jeg har forsøkt flere billigere kmeraer opp til 5-6000, men det er en hovedforskjell på de kameraene og Fuji X100 - og det er brikken - den er like stor som på Speilrefleks som f.eks. Canon 7D og andre. Det er det som gjør at billedkvaliteten blir faktisk bedre enn min Nikon D700 med originaloptikk på. Du sier at prisen er litt stiv - men ER den egentlig det når du ser hva du får. Det er ingen andre i denne prisen som du blir like fornøyd med - tror det nærmeste er Leica til 55.000 for bare huset - pluss objektiver til ca. 20-30.000. Da blir prisene stive - der er jeg helt enig. Så mitt råd er: Løp og kjøp!!! Hobby skal koste!. RAK-foto Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 den er like stor som på Speilrefleks som f.eks. Canon 7D og andre. Den er faktisk STØRRE enn brikken i 7D. 7D har 1,6x cropfaktor mens brikken i X100 har 1,5x. Forskjellen er ikke stor, men den er der. Samtidig har 7D 18 megapiksler på brikken, mens X100 har 12. Dermed har X100 større piksler enn 7D og dermed potensiale for bedre bildekvalitet per piksel. Om bildekvaliteten er bedre per bilde, kommer helt an på en masse andre faktorer. Ingen har ennå bekreftet (eller avkreftet) det, men det spekuleres på om ikke X100 kan ha en optimalisert versjon av den samme 12-mp brikken som sitter i Nikon D90, f.eks. Det er rett og slett ikke så mange 1,5x crop brikker med 12 mp som finnes, og denne brikken er nok den heteste kandidaten. X100 får imidlertid mye mer ut av den enn D90 gjorde, så noe har blitt gjort med brikken og/eller signalbehandlingen fra den. 2 Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 den er like stor som på Speilrefleks som f.eks. Canon 7D og andre. Den er faktisk STØRRE enn brikken i 7D. 7D har 1,6x cropfaktor mens brikken i X100 har 1,5x. Forskjellen er ikke stor, men den er der. Samtidig har 7D 18 megapiksler på brikken, mens X100 har 12. Dermed har X100 større piksler enn 7D og dermed potensiale for bedre bildekvalitet per piksel. Om bildekvaliteten er bedre per bilde, kommer helt an på en masse andre faktorer. Ingen har ennå bekreftet (eller avkreftet) det, men det spekuleres på om ikke X100 kan ha en optimalisert versjon av den samme 12-mp brikken som sitter i Nikon D90, f.eks. Det er rett og slett ikke så mange 1,5x crop brikker med 12 mp som finnes, og denne brikken er nok den heteste kandidaten. X100 får imidlertid mye mer ut av den enn D90 gjorde, så noe har blitt gjort med brikken og/eller signalbehandlingen fra den. Takk for utrolig interessante opplysninger. Må da få opplyse at jeg også har en D90 - og det er jo heller ikke noe dårlig kamerahus med det rette objektivet på. Takk igjen RAK-foto Lenke til kommentar
Golddynaco Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Vedrørende bildebrikke i x100. Det som var en spekulasjon i august i fjor er vel i mai 2012 bekreftet. Fuji X100 og Nikon D90 og Sony a700 har samme Sony-hardware. Da er det elektronikk og programvare som skiller. La oss da minne om at elektronikk og programvare ikke akkurat er bagateller for det endelige bilderesultat - selv i RAW-format... Har nå tatt ca 3500 bilder med mitt (til stadighet oppdaterte) x100. Det som i starten fortonet seg som en uferdig beta-versjon, har rett og slett blitt spennende greier! Legger merke til at jeg benytter JPEG-filer rett ut av camera oftere enn før. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Har akkurat kjøpt et brukt X100 som forhåpentligvis kommer i posten i løpet av uken. Merker det er lenge siden jeg har gledet meg slik etter å ha kjøpt noe fotoutstyr. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Aiaiai, denne kan jeg like. Perfekt brennvidde for min del, dog litt slapp lysstyrke - men det kan vel gå greit, om det er noe futt i 12-mp-brikken. Kan godt hende dette blir mitt neste kamera, om jeg greier å få leica-lusten ut av hodet - og prisen er kurant. Liten necrobump, men: Ble jo sannelig også mitt neste kamera. Leica-lusten er fortsatt tilstede, men den er sånn passelig temmet. 1 Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Aiaiai, denne kan jeg like. Perfekt brennvidde for min del, dog litt slapp lysstyrke - men det kan vel gå greit, om det er noe futt i 12-mp-brikken. Kan godt hende dette blir mitt neste kamera, om jeg greier å få leica-lusten ut av hodet - og prisen er kurant. Liten necrobump, men: Ble jo sannelig også mitt neste kamera. Leica-lusten er fortsatt tilstede, men den er sånn passelig temmet. Det skjønner jeg godt. Mindre støy på høy ISO enn på min 60D i et kompaktkamera - det var et gullfunn for min del. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 For min del er det nok en liten nedgradering rent speccmessig fra 5D II med 35/1.4L.... men digger størrelsen. Ny speilrefleks kan godt vente enda ei stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå