johsi Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 PC'en min (selvbygd for et par år siden) har startet å fryse brått og plutselig. Jeg har oppgradert fra XP SP3 til Windows 7 Ultimate og håpte på en bedre hverdag. Den er ikke kommet så langt. Jeg har forsøkt å avinstallere skjermdriveren og installere denne på nytt. Videre har jeg tatt ut IDE-diskene slik at jeg bare har SATA-disker (3 stk). Jeg har også forsøkt å bytte om på RAM-brikkene, redusere fra 8 til 2GB. Når jeg f.eks. prøver en backup med Norton Ghost 15 fryser maskinen etter 15-45 min. PC'en har følgende spec: - MSI P7NGM hovedkort m/ ATX Socket-775, DDR2, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16 - Intel® Core2 Quad CPU Q9300 @ 2.50GHz 2.50 GHz, LGA775, 6MB, 1333MHz, Boxed w/ fan - NVIDIA GeForce 9300 / nForce 730i skjermadapter - 2,00 - 8,00 GB RAM (Crusial DDR2 PC6400 4096MB CL6) - Chieftec Smart Series PSU ATX 550W kraftforsyning Av programvare har jeg f.eks: - Trend Micro Internet Security 2010 - Registry Clean Expert - Lavasoft Ad-Aware - Norton Ghost 15 - iTunes - Adobe Acrobat 8 Standard - MS Office 2003 Professional - Alle de aktuelle oppdateringene fra Microsoft Hva i all verden er galt med PC'en min? Jeg håper noen der ute kan gi meg noen gode tips. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 har du tatt en clean install av windows 7? Chipsetdrivere? Norton Ghost er ikke nødvendig. Erstatt trend med microsoft securety essentials Registry clean expert er heller ikke noe must. Lenke til kommentar
johsi Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Takk for responsen så langt, Jeg startet installasjonen av Windows 7 med en nyformattert HD. De driverne Windows ikke fant ble lagt inn fra CD (Hovedkort). Noen chipset-drivere utover dette har jeg ikke lagt til. Skaper Trend, Norton Ghost og/eller Registry Clean Expert noen problemer for PC'en? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 er trend et 64-bit program? Windows 7 har innebygget backup av system og filer, så da er Ghost overflødig. Rensing av registeret er ikke nødvendig da man har mer enn nok maskinvare. Ved å fjerne programmer, så fjerner man potensielle problemer. Chipsetdrivere må være det alle første man installerer etter at man får tilgang til maskinen etter en reinstallasjon... Lenke til kommentar
johsi Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Trend er 32bits. Det er mulig jeg kutter Norton Ghost. Jeg har gode erfaringer med det, men kanskje backupmulighetenee i W7 er like gode. Ellers erfarer jeg at det er lurt å rydde i registrene jevnlig. Ang chipsetdrivere. Hvor finner jeg de? "Hører" de til hovedkortet? jeg føler meg som en novise... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 chipset tilhører hovedkortet ja. Microsoft sin antivirus er en 64-bit program og har fått kjempegode tilbakemeldinger. Det å rydde i registret er noe som henger tilbake til da man hadde svake maskiner og lite minne og at der var litt å hente på å fjerne unødvendig informasjon samt p defragmentere registret, men fy det er lenge siden nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå