alfern Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hei, jeg har en XP2500+ barton og et AT7-max2 hk. Jeg bruker waterchill vannkjøling. Nå kjører jeg den på 175x14, altså 2450 mhz og har 1,9 v for at den skal være stabil. Temperaturen er grei, ligger rundt 37-38 grader uten load og rundt 45 grader på full load. Det jeg lurer på er hvor høyt man skal tørre å sette spenningen på CPU. Jeg antar at jeg kan gå høyere med mer strøm, men vet ikke om det er heldig for CPU. En annen ting jeg lurer på er om det er mulig å sette minnebussen høyere enn FSB på AT7-MAX2. Dersom jeg kjører på 100 mhz fsb kan jeg velge minnebusshastigheten, men om jeg kjører høyere fsb (166 og oppover), er funksjonen 'borte' Lenke til kommentar
f|ux Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 har da gitt min 2.2, men jeg ville ikke gått så mye høyere enn det. men du har jo vannkjøling, så jeg ville tro det ville være trykt å gi den enda litt mer .. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Oppdaget nå noe rart...når CPU kjører på max load får jeg store svingninger i Vcore....så mye som 0,07 V.....når CPU er idle svinger den kun med 0,01 V. Dette ser ikke normalt ut....kan det være strømforsyninga som ikke strekker til....den er på 360W, men har mye som skal ha strøm i maskina... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå