Gå til innhold

The Great Diamond Sisters - oppdatering og screenshot

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært interessert i spill, og jeg ar alltid vært interesse i å lage ting. Logisk nok ville jeg til slutt finne en måte å lage et eget spill på, og løsningen ble Game Maker 8. :) Man kan fort slenge sammen enkelte ting ved såkalt Drag And Drop, eller på godt norsk bruke ferdiglagde funksjoner som allerd er bygget inn ved å "klippe og lime". Men vil man virkelig utnytte det er det et ganske kraftig programmeringsspråk innebygget.

Etter å ha satt meg inn i GM8 begynte jeg for alvor å dykke ned i det og undersøkte hv det kunne, og jeg satte i gang planen om å lage et eget plattformspill al´Metroid og Castlevnia. Spol frem en del måneder, og jeg har endelig kommet langt nok til å lage et og annet skjermbilde. La meg presentere...

The Great Diamond Sisters in the Lair of the Eastier Bunny

For å ta litt av historien bak spillet er en av favorittartistene mine King Diamond, og det er et coverband kalt Queen Diamond. Jeg fortsatte nedover i rekken til knekt, eller Jack, som den heter på engelsk. Han ble til hun, og Jackie Diamond var skapt. Men jeg ville ha en hyllest til Giana Sisters når jeg først var i gang, og Diamond Sisters med en person går jo ikke. Siden jeg er avhengig av House of Night-serien og favoittkarakteren min der heter Stevie Rae tok det ikke lang tid før Stevie Rae Diamond dukket opp. :p

And so it begins...

Til forskjell fra Giana Sisters sitter ikke Stevie Rae på sidelinjen og ser på at storesøstra redder verden. Elle påska, i dette tilfellet. (mer om det senere.) Selv om bare en av søstrene drar inn i hulen kan man selv velge hvem man vil spille som, og det er ikke bare kosmetiskt. Jackie er væpnet til tennene og vil ha tilgang til pistol, hagle og flere andre våpen, inkludert en bazooka. Stevie Rae på sin side avskyr våpen, men er tungt bevæpet med magi. Selv om begge to vil ha noe lignende som grunnlag (Jackie har pstol, Stevie Rae har ilkule f.eks) vil de være ganke forskjelige å spille som. Godt mulig blir det enda en søster etterhvert, men jeg aner ikke helt hva hun vil drive på med. Det blir vel sverd eller noe sånt. Kanskje en ninja?

Var litt mørkt...

Historien i spillet er ganske grei. Påskeharen har gått lei av å dele ut egg, så ett år gidder den ikke mer. Den tar med seg eggene dypt inn i hulen sin og truer med å ødelegge påsken. Det kan man jo ikke ha noe av, så Diamond-søstrene blir tilkalt for å ordne opp og hente eggene tilbake. Om de banker opp påskeharen litt er bare en bonus. :p

Selvsagt blir det ikke så lett som de regnet med. Påskeharen har forsterkninger så det holder, så før de kan møte ham må de forbi de fire element-harene, også kalt Elemental Bunnies of Doom. Hyggelige folk, med andre ord.

Use the Force, Lu... Stevie Rae!

Ingen av de fire elementharene er nødvendige å sloss mot, men de har noe som kan hjelpe Jackie og Stevie Rae i kampen mot Påskeharen. Det kan være nye våpen til Jackie, ny magi til Stevie Rae, hint om en snarvei eller alt mulig annet. Er ikke sikker ennå selv. :blush: Spillet er fortsatt i et tidlig stadie, og en spillbar demo kommer ikke før tidligst til jul. Men jeg foretrekker å heller si det kommer når det kommer. Poenget med denne posten er å få dere til å glede dere, eller i det minste huske det. :p

Så mange veier å gå...

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...