tt_rss Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Hei, har skjønt at man kan omgå blokkerte porter med programmer som ultrasurf og gjennom vpn, for å f.eks spille online spill på en skole. Men, er det mulig(realistisk) for skolen å finne ut av at du gjør dette? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Både ja og nei. De vil se at trafikken går til en utenlands adresse og dermed fatte mistanke, men de vil ikke kunne se at du spiller. Lenke til kommentar
tt_rss Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Ja Betyr det automatisk proxy om de ser at den går til en utenlandsk adresse? Det er et universitet der folk besøker mange nettsteder for bl.a research. Vil de ganske raskt se at jeg kobler meg opp gjennom proxy, selv om de ikke spesifikt mistenker meg allerede? Jeg skjønner at de kan finne det ut dersom de begynner å grave, men er det noe de merker fort? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Kommer vel an på. En av grunnene til at spill og andre tjenester er blokkert, er at de kan stjele mye båndbredde. Dersom båndbredde er en begrenset ressurs, så er nok dette en ting som måles. Da havner du nok fort på "ti på topp" rapporten, og noen får beskjed om å sjekke trafikken til / fra den akutelle maskinen nøyere. Lenke til kommentar
tt_rss Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Ja Betyr det automatisk proxy om de ser at den går til en utenlandsk adresse? Det er et universitet der folk besøker mange nettsteder for bl.a research. Vil de ganske raskt se at jeg kobler meg opp gjennom proxy, selv om de ikke spesifikt mistenker meg allerede? Jeg skjønner at de kan finne det ut dersom de begynner å grave, men er det noe de merker fort? Internettet er ekstremt raskt. Det som visstnok er saken er at universitetet er nødt(ved lov) til å blokkere alle portene her, fordi de er redde for fildeling, noe jeg ikke har planer om å gjøre. Spilling er egentlig ikke noe de har problemer med, det er visst bare en lei konsekvens av opplegget mot fildeling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå