Gå til innhold

Omgå blokkerte porter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja

Betyr det automatisk proxy om de ser at den går til en utenlandsk adresse? Det er et universitet der folk besøker mange nettsteder for bl.a research. Vil de ganske raskt se at jeg kobler meg opp gjennom proxy, selv om de ikke spesifikt mistenker meg allerede? Jeg skjønner at de kan finne det ut dersom de begynner å grave, men er det noe de merker fort?

Lenke til kommentar

Kommer vel an på. En av grunnene til at spill og andre tjenester er blokkert, er at de kan stjele mye båndbredde. Dersom båndbredde er en begrenset ressurs, så er nok dette en ting som måles. Da havner du nok fort på "ti på topp" rapporten, og noen får beskjed om å sjekke trafikken til / fra den akutelle maskinen nøyere.

Lenke til kommentar

Ja

Betyr det automatisk proxy om de ser at den går til en utenlandsk adresse? Det er et universitet der folk besøker mange nettsteder for bl.a research. Vil de ganske raskt se at jeg kobler meg opp gjennom proxy, selv om de ikke spesifikt mistenker meg allerede? Jeg skjønner at de kan finne det ut dersom de begynner å grave, men er det noe de merker fort?

Internettet er ekstremt raskt. Det som visstnok er saken er at universitetet er nødt(ved lov) til å blokkere alle portene her, fordi de er redde for fildeling, noe jeg ikke har planer om å gjøre. Spilling er egentlig ikke noe de har problemer med, det er visst bare en lei konsekvens av opplegget mot fildeling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...