kjelle392 Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg har delt ADSL linjen min med en kompis en gang. Det vi gjorde var å gå fra ADSL modemet til HUB`n og fra HUB`n ut til begge PC`ene. Så lastet vi ned Sygate Home Network. Her satte vi den ene PC`n som server og den andre som klient. Mener å huske at vi brukte PC`n min som server, da den hadde selve oppkoblingen til nettet (RASPPPOE). Håper det funker for deg også! Funker dette med Telenor ADSL da? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Funker dette med Telenor ADSL da? For da bare kobler du opp den ene PC`n (med RASPPPOE) og Sygate finner den oppkoblingen. Så da er det bare for den andre PC`n å logge seg inn på Sygate og kan komme seg på nett. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Et spørsmål ingen har stillt: Du bruker ikke standard telenor software? Husker at den var et hælvete på jord å få til å gjøre noe som helst siden den var så milevis unna "Windows Standard". Stikk å hent www.raspppoe.com hvis du ikke har den. Den er enklere å ICSe. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Et spørsmål ingen har stillt: Du bruker ikke standard telenor software? Husker at den var et Gåseby på jord å få til å gjøre noe som helst siden den var så milevis unna "Windows Standard". Stikk å hent www.raspppoe.com hvis du ikke har den. Den er enklere å ICSe. Bruker den. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Funker dette med Telenor ADSL da? For da bare kobler du opp den ene PC`n (med RASPPPOE) og Sygate finner den oppkoblingen. Så da er det bare for den andre PC`n å logge seg inn på Sygate og kan komme seg på nett. Har nå koblet slik du sa - og til min store glede funker nettet fra PC 1 (serveren). Skal nå legge inn Sygate - men husker du hvordan oppsettet på klienten er? (ip, dns osv) Bruker w98 der. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Vi satte vel bare opp et enkelt nettverk. Altså IP:193.212.224.1 (2 på den andre maskina) og nettverksmaske til 255.255.255.0. Også la vi til IPX protokoll (om det har noe å si er jeg ikke sikker på). OS var WinXP på min PC (serveren) og om det var Win2k eller WinXP på den andre PC`n husker jeg ikke. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Vi satte vel bare opp et enkelt nettverk. Altså IP:193.212.224.1 (2 på den andre maskina) og nettverksmaske til 255.255.255.0. Også la vi til IPX protokoll (om det har noe å si er jeg ikke sikker på).OS var WinXP på min PC (serveren) og om det var Win2k eller WinXP på den andre PC`n husker jeg ikke. Begynner så smått å se lyst på dette prosjektet igjen nå - men har et nytt problem: Den ene porten på HUB'en begynner å blinke fort + at det kommer et orange lys der det står COL.... Dette skjer når jeg plugger i kabelen fra PC 2. Finner ingenting i manualen til HUB'en om hva som er galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå