Gå til innhold

Unødvendig at Sony produserer nye ps-er på så kort tid?

BergenBoy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo litt dumt da.. tenker på x-box, de har jo hadt x-box 360 ganske lenge.... imens Sony skal lage nye heletiden

Faktisk var det bare 4 år mellom Xbox 1 og Xbox 360, mens det var 6-7 år mellom PS2 og PS3.

Hadde PS4 kommet ut i år så kunne man vel klaget, men det er ingenting som tyder på at det kommer noen ny konsoll med det første. Det er nok minst 2 år til vi ser PS4 i butikkhyllene.

Personlig ser jeg ikke behov for noen ny konsoll på en god stund. Ser man på Uncharted 2 og lignende føler jeg PS3 er langt fra utdatert ennå.

Playstation 1 ble sluppet i 1994, Playstation 2 i 2000, og playstation 3 i 2006.

Så om neste kommer om 2 år blir det nøyaktig samme release-schedule som før.

Nintendo 64 derimot kom i 1996, Gamecube i 2001 og Wii i 2006, altså slipper nintendo oftere enn Sony.

Xbox kom i 2001, og 360 i 2005, altså burde microsoft ha sluppet en ny i 2009 om de skulle fortsette i samme takt, men de valgte i stedenfor å lage en slim-utgave og anser det som nok.

Så hvor har TS egentlig BS'et sitt fra om at sony slipper konsoller så ofte?

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Å? Hvordan vet du at de ikke har noen planer om å lage noe nytt?

Har du hørt noe? Det er vanlig at de sier ifra når de kommer til og prodosere noe nytt.. Og microsoft sier at de ikke har noen planer og at de klarer seg fint med xboks 360.. Det har jeg lest i et pc blad.

Endret av BergenBoy
Lenke til kommentar

Er enig med bergenBoy her.. pluss troll har ikke noe å si om et troll i skogen, det betyr noe helt annet.. Playstation selges til en overdrevet pris og sony kommer til å gi ut sin nye ps4 mellom 2011-2012 antar også med det avanserte designe og al det derre, vil den sikkert koste opp til 6000-9000! ps2 kostet mellom 1000-3000 da den kom ut, så jeg antar at prisene også kommer til og stige, spesielt i norge!

Lenke til kommentar

Sist jeg hørte noe om det så planla microsoft ny xbox i 2011-2012 en gang. Dvs omtrent samtidig med sony, noe som vil gi microsoft en gjennomsnittlig livslengde på sine konsoller et lite trinn under sony sine 6 år.

Kan du bevise det da? Så vidt jeg har hørt planlegger x-box og fortsette med å utvikle x-box 360..

Lenke til kommentar

Latterlig at du lager en ny bruker bare for å backe deg selv opp. Du kunne i det minste ha kommet med ett bedre nick enn "oslo300" når den andre brukeren din heter "Bergenboy" Ingen som ser sammenhengen... :roll:

?? Får nå lov til og komentere uten at du skal anklage meg for det!

Lenke til kommentar

Du tar feil Oslo300/Bergenboy. Jeg fant nemlig noen bilder av hvordan PS4 egentlig kommer til å se ut, den kommer til å se slik ut:

ps4.jpg

Og jeg er virkelig i slaget idag, samtidig fant jeg nemlig ut hvordan Xbox 720 kommer til å se ut, nemlig slik:

Xbox720Concept.jpg

Og hold på hatten, samtidig fant jeg ut at Microsoft tydeligvis planlegger en håndholdt konsoll:

73052_xboxport_full.jpg

Mine kilder? jeg leste det i ett PC blad...

:p

Endret av Arnesen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ps2 kostet mellom 1000-3000 da den kom ut,

Jeg mener å huske den enten lå på 5 eller 6K da den var ny.

Jeg kjøpte min noen mnd etter release, da den var på tilbud, kostet 3600kr, så om den lå på nærmere 5000 på release-dagene er ikke umulig. Husker at det var et godt tilbud i hvert fall.

Sist jeg hørte noe om det så planla microsoft ny xbox i 2011-2012 en gang. Dvs omtrent samtidig med sony, noe som vil gi microsoft en gjennomsnittlig livslengde på sine konsoller et lite trinn under sony sine 6 år.

Kan du bevise det da? Så vidt jeg har hørt planlegger x-box og fortsette med å utvikle x-box 360..

Du mener at microsoft kommer til å sitte med en kraftig utdatert konsoll når alle de andre fornyer seg, samt velger å hoppe over denne intektsmuligheten.

Kilder har jeg ikke i farta, men lurer på om ikke gamer eller spillverket hadde en artikkel om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du tar feil Oslo300/Bergenboy. Jeg fant nemlig noen bilder av hvordan PS4 egentlig kommer til å se ut, den kommer til å se slik ut:

ps4.jpg

Og jeg er virkelig i slaget idag, samtidig fant jeg nemlig ut hvordan Xbox 720 kommer til å se ut, nemlig slik:

Xbox720Concept.jpg

Og hold på hatten, samtidig fant jeg ut at Microsoft tydeligvis planlegger en håndholdt konsoll:

73052_xboxport_full.jpg

Mine kilder? jeg leste det i ett PC blad...

:p

Haha, I :lol:

Men er sant, eg så også at vertfall PS4 skulle se sånn ut, så da SKAL den se slik ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...