Gå til innhold

S1 eller R1?

Nektarin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på om finans krever R2 (dette kan du snakke med rådgiver om), men jeg tviler på det. Er stort sett bare ingeniør og medisin som krever det. Det er heller en del studier som krever R1/S1+S2, men dette er fortsatt stort sett realfag. Men uansett så bør du se an hva du klarer. Synes du T er vanskelig? R er veldig krevende. S-matte krever også mye jobbing, men har et litt lavere nivå. Uansett så bør du ta en tur til rådgiver på skolen din og høre hva h*n har å fortelle :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Læreren vår sa til oss at S1 er så å si repetisjon av 1T. Med andre ord kan du ta S1 og ha repetisjon av fjorårets pensum fem timer i uka og bare chille, eller du kan ta R1 og måtte jobbe for å lære nye ting. Dessverre er det få skoler som tilbyr 2T som ville, sånn som jeg forstår det, vært en mellomting mellom S1 og R1. Hva du trenger for å studerer finans derimo, har jeg ikke peiling på, men snakk med rådgiver du, som det blir anbefalt av en annen her også ;)

Endret av LFL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

R2 kreves kun ved ingeniør- og arkitektstudier. Medisinstudier i Norge krever kun R1 eller (S1+S2), og jeg vil tro at enkelte økonomistudier krever det samme (de fleste krever ikke annet enn generell studiekompetanse).

1T ligner svært på S1, kanskje noe lettere. Det er iallefall inntrykket jeg har av de som har hatt 1T og har S1 nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om finans krever R2 (dette kan du snakke med rådgiver om), men jeg tviler på det. Er stort sett bare ingeniør og medisin som krever det. Det er heller en del studier som krever R1/S1+S2, men dette er fortsatt stort sett realfag. Men uansett så bør du se an hva du klarer. Synes du T er vanskelig? R er veldig krevende. S-matte krever også mye jobbing, men har et litt lavere nivå. Uansett så bør du ta en tur til rådgiver på skolen din og høre hva h*n har å fortelle :)

Det som er at jeg heldigvis ikke sliter med matte og kan godt ta R matte selvom jeg vet at det er veldig mye arbeid. Men bare lurte på hvis jeg tok R matte om det skulle bli vanskelig for meg for å studere finans senere, enn hvis jeg tar S..?

Tusen takk for masse svar, hjalp meg mye! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...