kakemonster1 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Fikk min splitter nye PC i dag , og bygde i vei, trodde jeg var ferdig men der tok jeg feil; PCen starter normalt, men den får ikke kontakt med skjermen (bildet holder seg svart). Skjermkortet er av typen Radeon 9500, og jeg har prøvd å ta det ut, og sette det inn flere ganger... PC specs: http://home.no/norwolf/data/pese.htm Er sikkert en skikkelig "n00b" feil ettersom jeg ikke er no særlig flink med data... :-? Håper på litt hjelp fra dere nå Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 feilsøk komponentene dine. prøv med et annet skjermkort. prøv skjermkortet i en annen data. prøv cpu i en annen data. prøv en annen cpu viss du kan. prøv å bare å starte opp med cpu, hk, ram og vga. ikke kabinettvifter, harddisker o.l. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 har det kommet noen uvanlige pipelyder fra speakern? Lenke til kommentar
kakemonster1 Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 har ikke hørt etter, men går ut i fra at det ikke har gjort det... men som sagt sikkert en noob feil, kan ikke prøve en annen cpu, men skal prøve å bytte skjermkort.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 har ikke hørt etter, men går ut i fra at det ikke har gjort det...men som sagt sikkert en noob feil, kan ikke prøve en annen cpu, men skal prøve å bytte skjermkort.. det kan vere at du har svidd cpu'en derfor burde du helst ha sjekket dette. test rammen med det samme du. Lenke til kommentar
kakemonster1 Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Byttet skjermkort, det funket, satt i det nye skjermkortet, så funket det og, og alle levde lykkelig alle sine dager... Takk for hjelpa Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Byttet skjermkort, det funket, satt i det nye skjermkortet, så funket det og, og alle levde lykkelig alle sine dager... Takk for hjelpa bare hyggelig. bra det funket. vet hvordan den deilige følelsen, når du ser maskinen telle opp rammen, er :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå