Gå til innhold

Bytte skjermkort i en ACER Aspire 5920g - skjermkort er ødelagt.

b0rre

Anbefalte innlegg

Jeg lurte litt på å få igang den gamle laptopen min ved å få byttet det defekte skjermkortet som står i den. Det er mulig å bytte dette siden det er et hovedkort med eksternt skjermkort.

Har sett litt på ebay.com og har kommet over dette:

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=8600m+gs&_sacat=See-All-Categories

Er det dette jeg trenger eller er det der bare selve chipsn slik at jeg ikke får brukt det direkte i maskinen?

Hvis jeg ikke kan bruke noe av det der, hvor kan jeg få tak i dette skjermkortet evt ATI kortet som også er levert i samme maskinen med samme specs. Husker ikke i farten hvilke ati kort dette var men det er også mulig å bytte ut.

Endret av b0rre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok en acer du har, ikke asus ;)

Her er link til den mest anerkjente butikken for MXM grafikkort til bærbare. De har faktisk egen side for Acer 5920G og 2 forskjellige kort som passer til denne maskinen.

http://www.mxm-upgrade.com/5920G.html

Prisene er på 120 EUR for HD4570 og 200 EUR for HD4670, så må du regne +25% MVA og 150-250,- i fortollingsgebyr i tillegg når kortet kommer til landet.

Så får du selv avgjøre om det er verdt det ;)

Edit; ser at MXM II kort er noe rimeligere på ebay, men er ingen garanti for at kortet virker i acer 5920G. F.eks er nvidia 9600GT MXM II testet i 5920G og det fungerte ikke.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Det er nok en acer du har, ikke asus ;)

Her er link til den mest anerkjente butikken for MXM grafikkort til bærbare. De har faktisk egen side for Acer 5920G og 2 forskjellige kort som passer til denne maskinen.

http://www.mxm-upgrade.com/5920G.html

Prisene er på 120 EUR for HD4570 og 200 EUR for HD4670, så må du regne +25% MVA og 150-250,- i fortollingsgebyr i tillegg når kortet kommer til landet.

Så får du selv avgjøre om det er verdt det ;)

Satt litt i andre tanker når jeg skrev overskriften ser jeg:p Men ja, det var noe dyrt for de kortene der:p men er litt bortkasta å kaste laptopen bare pga at skjermkortet er ødelagt. Den fungerer jo utmerket ellers liksom.

Må se litt å gå i tenkeboksen ang det der.

Takk for kjapt svar:D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du uansett er sikker på at det er skjermkortet som er ødelagt, kan du alltids prøve å gi det a "second life" ved å steke det i ovnen. (du har jo ingenting å tape siden det uansett er ødelagt). Det funket for meg og ga meg 3 måneder ekstra spilltid før det røk igjen (fordi pc'en fortsatt er altfor varm), men da stekte jeg det nok en gang og det har fungert siden (ca en måned).

Men jeg er definitivt i markedet for en ny pc nå, i tilfelle alle gode ting ikke er tre ;) (det var egentlig derfor jeg surfet dette forumet, for å finne råd)

Skulle du finne ut at du vil prøve er det bare å søke "the oven bake trick acer" eller noe slikt i google, så burde du finne en del videoer og blogger om fremgangsmåte og sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...