Gå til innhold

Ny tlf - Nokia N8 vs HTC Desire HD

Olannon

10 stemmer

1. 1. Hvilken telefon bør jeg kjøpe?

• Nokia N8
      3
    • HTC Desire HD
      6
    • Annen
      1

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en ny bruker her som trenger deres hjelp for å avgjøre hvilken telefon jeg skal kjøpe.

Først litt om mine kriterier o.l:

Jeg har hatt en HTC Hero nå siden mars, forsåvidt en telefon jeg har vært relativt fornøyd med. Da jeg kjøpte telefonen var tanken å bruke den som en multimediaenhet med fokus på å ta bilder og spille av lyd. Til dette har den fungert noe dårligere enn jeg hadde håpet da kameraet ikke er all verden å skryte av. Derimot har jeg blitt gledelig overrasket over Androids muligheter og sømløshet i forhold til synkronisering, backup og lignende. Som en venn sa: "etter at jeg kjøpte androidtelefon har jeg solgt sjela mi til google!" True that!

iPhone av alle varianter er utelukket av prinsippmessige årsaker. Jeg er i utgangspunktet veldig glad i android og HTC men det virker som om N8 dekker mine behov på en best mulig måte.

Slik jeg ser det nå er det 2 mobiler som er svært spennende. Jeg har bestemt meg for å bytte ut Heroen med enten Nokia N8 eller HTC Desire HD. Siden jeg har hatt Hero en god stund vet jeg hva jeg kan forvente av Desire HD ift. funksjonalitet, grensesnitt osv. Det er mange år siden jeg hadde Nokia sist så jeg vet derimot ikke hva jeg kan forvente her.

Desire HD

Det eneste jeg lurer på om denne mobilen er hvor bra kameraet er. Har søkt litt rundt og mange mener HTC velger generelt dårlig optikk og at kameraene deres ikke kan skryte av noe annet enn megapiksler. På dette området er jeg helt grønn selv men konstaterer jo at Hero har et dårlig kamera, og selv Desire sitt kamera er relativt dårlig sammenlignet med feks. iPhone 4 eller Galaxy S. Jeg regner med at det kommer tester og lignende senere men hvis noen har peil og ut fra spesifikasjonene kan si noe om antatt kamerakvalitet ville det vært veldig fint. Utover dette er jeg noe nysgjerrig på batteritiden da <1300mAh høres lite ut men dette er igrunn ikke noe stort problem da jeg kan lade mobilen hver natt uten at det føles som en byrde.

N8

Ut fra hva jeg har sett av videor etc på dette forumet samt andre steder ser det ut som om både lyd og kamera på denne telefonen er topp kvalitet. Derfor heller jeg i utgangspunktet mest mot denne (samt at den er en god del billigere og har mye mer innebygd lagringsplass). Siden telefonen kjører det mye omstridte Symbian har jeg mange ting jeg lurer på som jeg vet HTC har på plass:

-Hvordan er det med widgets i Symbian? Har blitt ekstremt glad i spotify, vær, wifi, mobilt nettverk, kalender og fotoalbum widgets, for å nevne noen. Er det støtte for alt dette i Symbian?

-Hvor rask og sømløs er telefonen? Når jeg fyller Heroen min med widgets og spesielt når flere programmer kjører lagger telefonen betraktelig. Dette er veldig irriterende og noe jeg nødig vil oppleve igjen. Heldigvis har jeg ikke opplevd mye bugs, men vet fra tidligere at dette også kan være svært irriterende. Hvis jeg først skal legge over 3500 i en telefon føler jeg det er viktig at den oppleves rask, responsiv og så-og-si feilfri.

-Er integrasjon og synkronisering mot googletjenester tilrettelagt og enkelt? Per i dag synker jeg kalender, værdata, kontakter osv på en daglig basis ved å trykke på èn knapp. Utrolig deilig og særdeles viktig for meg.

TL;DR versjon

-Hvor bra er kameraet på Desire HD?

-Hvor rask er N8, hvordan støttes widgets i Symbian og hvordan foregår integrasjon og synkronisering mot googletjenester (kalender, kontakter) i dette OS'et?

Kommer uansett til å avvente de som kjøper aller først samt tester etc for å få mest mulig info før jeg tar et valg, men føler det er veldig nyttig med informasjon fra erfarne brukere.

Husk også å stemme, og vennligst begrunn hvorfor (spesielt hvis du stemmer 'annen').

Takk,

~Olannon

Endret av Olannon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Hvor bra er kameraet på Desire HD?

Ingen her kan jo svare på hvor bra et kamera er som man ikke har testet. Du er litt for tidlig ute, vent heller til telefonen blir testet av anmeldere og nærmer seg butikk.

Samtidig, visst du bryr deg om bilder over middels så setter du aldri din lit til et mobilkamera. De kan foreløpig langt ifra måle seg med et godt kamera ellers.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Ut fra bildene jeg har sett så er ikke HTC Desire HD og Evo4 (amerikanske utgaven) helt like på baksiden, så usikkert på om kameraene er identiske på disse 2 modellene. Under er link til 2 av testene på Evo4, og tror ut fra det jeg har sett så har Nokia bedre løsninger på kameradelen.

http://www.engadget.com/2010/05/19/htc-evo-4g-review/

http://gizmodo.com/5554198/htc-evo-4g-review-a-war-machine

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...