Morea Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg er ikke så velig flink med data, dessverre. Har raskt internett fra Get og ikke en gammel bærbar. Har ikke satt opp trådløs router etter at jeg kjøpte ny pc, men har av latskap brukt kabel mellom modem og pc en god stund. Nå har jeg store problemer med å komme meg på nett. Ja da, jeg har slått av og på, sjekket ledninger osv. Men jeg la merke til at kabelen ser litt snurret ut... kan det være problemet?? Modemet lyser i vilden sky.. Bør jeg bare prøve å kjøpe en ny kabel?? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg har nok mer tro på at den er brannmuren din som sperrer en ny dhcp adresse fra ISP'n din. Det er ikke uvanlig at en tp kabel kan se litt snurret ut som du sier. Nå skal jeg ikke påstå at det ikke kan være brudd i kabelen din, men jeg har som sagt mer tro på at problemet er at du har fått tildelt en ny ipadresse fra Get og at brannmuren din muligens er skyld i at det ikke funker ved å sperre for den nye adressen. Kanskje noen andre kan bidre med tips her også. Lenke til kommentar
Morea Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Takk for svar! Hm... Jeg har hatt Get i en treårs tid nå og har vel brukt kabelen mellom pc og modem i ni måneder (siden jeg fikk ny pc). Og jeg har opplevd i det siste at internett har vært tregt, og at jeg ramlet ut av og til. Og da til slutt idag at jeg ikke kommer meg på internett i det hele tatt... Lenke til kommentar
quakern Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Skjekk coax/tp kabel fra vegg til modem om den sitter godt i, og restart modemet. Logg deg inn på modemet for skjekk om den får kontakt. vanligvis 192.168.1.1 | 0.1 , eller 100.1 i nettleseren din. Får den ingen kontakt må du kontakte internettlev. din, så kan de se på verdiene dem har frem til modemet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå