MartinF Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Brann-fansen? Vet ikke om noen som sier sånt som er brann supportere. Den almenne brann supporteren er kjendt for å være pessemistisk, selv om for dere utenfor byen virker det ikke slik. Den oppfatningen har ikke jeg av Brann-fansen. Jeg ser det gang på gang at dere er i overkant optimistiske, også går det til helvette og da skal hele byen klage på hvor rævva laget deres er. Guess what? Det har aldri vært så bra som dere har trodd. Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Dere? Syns det blir litt for dumt at du drar alle under en kamm. Ja det er et få tall her inne som tror Brann kan slå barcelona, men det er en brøkdel av almennheten. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg snakker ikke om folk på forumet, snakker om folk jeg møter, folk jeg ser på TV, folk på dette og andre fora. Rett og slett alle typer bergensere. MIN oppfatning er som beskrevet over, uansett om det gjelder deg eller ikke. Hvis du er blant de få som mener Brann ikke er et topplag, og ikke er enig i disse sinnsyke ovedrivelsene, bra for deg. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Det jeg har funnet ut er at det varierer nå jævlig fra person til person. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Trenger ikke være hjernekirurg for å forstå det, nei. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Problemet til Brann-fansen er at de ikke klarer å være realistiske. - I år vinner vi serien uten problemer. - PVM og Huseklepp er verdt minst 50 mill hver. - Kalvenes er PL-klasse. - Oppdal er norges suverent beste keeper. Kjenner jeg er glad over å være en Troillunge når jeg hører sånt piss fra Bergen. Jeg har ikke hørt en eneste som har nevnt alt dette i mine 30 år. En gang i blandt har man gått for gull, og oppdal har vel aldri vært særlig stas, utenom en sesong han var litt elsket. Du overdriver, det er jeg overbevist om. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Vi har en på forumet som never alt dette, så du skal ikke dra så langt for å finne dette. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg henvendte meg vel heller til RBK'erne som er opptatt av å (muligens) ha rett, ikke få rett. De som ikke skjønte den, les litt om Sokrates og kom tilbake til meg Så meningen min teller ikke fordi den ikke passer for deg. Kult. Det er ikke meningen din som er problemet, det er din holdning til en diskusjon. Som du så effektivt utviste i noen innlegg tidligere i tråden, som fristet meg til å mekke inn en minusknapp. Ikke ta det ille opp, det er kun en enkel manns preferanser for hva et godt innlegg er. Fasiten er for meg alene, du setter dine egne preferanser. Av samme grunn som Sokrates reagerte overfor sofistene, reagerer jeg overfor retorikken du førte. Jeg bemerket meg idet jeg entret tråden at din retorikk var å få rett, koste hva det koste vil, mens det ikke engang var en eim av viljen til å ha rett (eller muligens ha feil). For enhver med en filosofisk tilnærming (les; dialektikk) blir det et umulig forhold. Din adferd passer ikke min adferd og vi kan dermed ikke gifte oss, men det er ikke verdens undergang. Det er bare å ta på seg skråsikkerhetens horn og stange i likesinnedes horn og se om man kommer noen vei med egen innsikt For alt dette snakket om hvordan andre lags supportere er, litt sosiologi håper jeg vi kan lese om uten at det virker for belærende: Om man tar en gruppe mennesker og helt vilkårlig deler dem i to grupper, så vil de som er del av samme gruppe etterhvert begynne å diskriminere medlemmer av den andre gruppen. Gruppemedlemmene vil til og med forskjellsbehandle og gi fordeler til enge gruppemedlemmer selv når ens egen gruppe vil tape på dette. Det er slike kjekke ting forskere bruker tiden på å studere, hvordan eksempelvis en rasist og en mørkhudet kan forenes i elskverdige rop om sin klubb, og forene sitt hat mot en annen klubb. En studie i menneskets irrasjonalitet, hvor en fan av lag x faktisk innbiller seg at han har kunnskap og innsikt til å generalisere mennesker som har fellesnevner å heie på lag y. Det er en fin illusjon det, hvor fordommer er forkledd som fakta Jeg er med av en gruppe, det erkjenner jeg. Mine ord om hva eksempelvis en VIF-supporter er blir egentlig av liten verdi, like lite som den av en VIF-supporters ord om Brann-supportere. Spesielt for supportere som er opptatt av å vinne en diskusjon, fremfor å ha en diskusjon. Det er lett å se flisen i andres øyne, men legger man merke til bjelken i sitt eget? Man kan dyrke lidenskapen, eller dyrke hatet. Forakten enkelte mennesker får overfor andre mennesker over noe så banalt som hvilket lag man heier på, den indikerer ikke annet enn at håp for det individet henger i en tynn tråd. Kiss and make up. 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Vi har en på forumet som never alt dette, så du skal ikke dra så langt for å finne dette. vi ser at du skriver det, men du nevner jo ikke noe navn... Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Vi har en på forumet som never alt dette, så du skal ikke dra så langt for å finne dette. vi ser at du skriver det, men du nevner jo ikke noe navn... Du trenger ikke å tenke så jævlig mye for å finne ut hvem han mener på.... Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 må jo det når jeg ikke har en anelse... Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Det du trenger er et speil. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Det du trenger er et speil. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90134528 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Det du trenger er et speil. jeg ser ikke helt relevansen her for det vi diskuterer... Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Om du ser deg selv i speilet, hvem ser du da? Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 ser fremdeles ikke noen relevanse mellom det og diskusjonen som pågår om påstandene. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 :!: Trenger vel kanskje en Tine Yoghurt i tillegg. 2 Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Pee pee vagina. Vil si dette er mer seriøst enn denne diskusjonen. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) HAHAHAHA!! Edit: @Maefteda Endret 21. september 2010 av Torstein! 1 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Vi prøver igjen: Først: For å sitere Tine: For deg som må ha det inn med teskje Second: Hva ser du når du ser deg selv i speilet, Step_up? Endret 21. september 2010 av DJ_Dark 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå