Gå til innhold

Kamptråd: Brann - Rosenborg

Maynard James

Anbefalte innlegg

Absolutt ikke godkjent bakover av RBK i dag heller, bør klare å dekke opp bedre. Skuffende at de ikke følger med når Brann får satt fart på ballen og pasningene sitter.

Ellers synd at hverken Bakenga eller Jamtfall skåret mål i dag, håper minst en av dem slår igjennom i løpet av det neste året. Mest imponert over det Bakenga fikk til med ballen i beina, men han virka litt for lat uten ball.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig en ganske god kamp. Det eneste skikkelige negative er hvordan RBK presterer å sette 3 av XX antall sjanser mens Brann skårer på de 2 de har.

Hva kommer etter tallet 2?

Brann hadde minst 3 sjanser :wee:

De slapp forøvrig inn 16 mål på 23 sjanser i starten av sesongen, fortjener å rette opp i den sure statistikken.

Lenke til kommentar

Den der straffen var forøvrig virkelig kjip, etter å ha sett den noen ganger nå. Hånden søkte ikke ball og var heller ikke i unaturlig posisjon. Den så ut til å være borte i brystkassen også, ville truffet overarmen selv om hendene var på ryggen. Slikt blåses det ytterst sjeldent på.

Men det skal nå være interessant å se den litt mer i reprise. Går uansett så fort at det ikke er stor krise at det blåses på, det er like unaturlig å forvente feilfrie dommere som det er å forvente feilfrie spillere. Jeg tror ikke det er grunnlag for å Brann-spillerne å henge seg alt for mye opp i den der, vanskelig situasjon for dommerne.

Lenke til kommentar

Angående form, Brann er 12. beste lag basert på siste 5 kamper. Ikke så mye å rope hurra for akkurat :)

Det er en alt for svart/hvit måte å se det på synes jeg. Vi har vært effektive i flere kamper. Spillet er helt annerledes. Vi har en plan i spillet, tenk hvis kvalitetsspillerne våre hadde hatt en plan å forholde seg til den første halvdelen av sesongen... tror og vi kan si vi har fått dårlig betalt i flere kamper.

I den første halvdelen tok vi 16 poeng, i den andre halvdelen har vi tatt 11 allerede. vi kom ikke opp på 13 før den fjortende runden, og da hadde jo Skarsfjord tatt over. Dvs at på 12/13 kamper så tok Nilsen mindre poeng enn Skarsfjord har gjort på 8. Skarsfjord har tatt 17 poeng på 10 kamper, Nilsen har tatt 10 på 12/13. Kun 4 lag har scoret flere mål enn oss. Når Nilsen ga seg hadde vi 2-4-7, nå har vi 6-9-9...Tror mye er sagt med dette...

Lenke til kommentar

Den der straffen var forøvrig virkelig kjip, etter å ha sett den noen ganger nå. Hånden søkte ikke ball og var heller ikke i unaturlig posisjon. Den så ut til å være borte i brystkassen også, ville truffet overarmen selv om hendene var på ryggen. Slikt blåses det ytterst sjeldent på.

Men det skal nå være interessant å se den litt mer i reprise. Går uansett så fort at det ikke er stor krise at det blåses på, det er like unaturlig å forvente feilfrie dommere som det er å forvente feilfrie spillere. Jeg tror ikke det er grunnlag for å Brann-spillerne å henge seg alt for mye opp i den der, vanskelig situasjon for dommerne.

Så reprisene på TV2 nå, og jeg er enig i at det ikke bør blåses straffe i den situasjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kall meg gal i hode, men jeg fikk en sinnsykt trang til å drepe han der forbanna linjedommeren i dag! For ei forbanna fitte! klarer ikke forklare hvor satans frustrert jeg er nå! Du skal da faen ikke være så firkantet i hode som dommertrioen var i dag. LATTERLIG rett og slett. Utrolig mange idiotiske situasjoner, naturligvis for det meste imot brann, men også endel imot RBK. Og denne amatøren skal dømme CL. FML!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Step_Up: Hovedforskjellen mellom da og nå er at motstanderen ikke scorer på over 80% av sjansene, slik de gjorde i de 8-9 første kampene i år.

Brann er nesten like dårlig på å presse ballfører utenfor egen 16-meter. Det er blitt litt bedre, fordi Bakke er tatt vekk fra midtbanen og satt fremover (Austin er mye flinkere til å forsvare egen keeper).

Men man kan ikke forvente mange poeng når man slipper inn 16 mål på 23 sjanser. Det er statistisk helt i særklasse, som en forbannelse.

Jeg tror forøvrig selv RBK'ere i refleksjonens stund kan se at det er dumt at det blir blåst straffe på slik. Men det forandrer ikke stort, det var en fortjent seier.

Lenke til kommentar

Kall meg gal i hode, men jeg fikk en sinnsykt trang til å drepe han der forbanna linjedommeren i dag! For ei forbanna fitte! klarer ikke forklare hvor satans frustrert jeg er nå! Du skal da faen ikke være så firkantet i hode som dommertrioen var i dag. LATTERLIG rett og slett. Utrolig mange idiotiske situasjoner, naturligvis for det meste imot brann, men også endel imot RBK. Og denne amatøren skal dømme CL. FML!

Klar straffe, godt dømt! :yes::thumbup:

Lenke til kommentar

At de ikke har scoret på de prosentene synes jeg har mye å gjøre med forsvarsspillet jeg da, men vi er kanskje uenige der?

jeg vil ihvertfall ikke dømme spillerne pga noe de ikke følte seg tilfreds med(4-4-2, ingen spilleplan, Gylfi med mye spilletid :ohmy:, og håpløse bytter.) Da vil jeg mye heller se på tallene jeg presenterte siden man åpenbart kan se forskjell på laget under Nilsen og under Skars...

Lenke til kommentar

At de ikke har scoret på de prosentene synes jeg har mye å gjøre med forsvarsspillet jeg da, men vi er kanskje uenige der?jeg vil ihvertfall ikke dømme spillerne pga noe de ikke følte seg tilfreds med(4-4-2, ingen spilleplan, Gylfi med mye spilletid :ohmy:, og håpløse bytter.) Da vil jeg mye heller se på tallene jeg presenterte siden man åpenbart kan se forskjell på laget under Nilsen og under Skars...

at Davy nå sitter med sine lange tirader i nachspielet og babler endrer ikke på dette...

og at han og sier at juniorene ikke er noe særlig bra som kom veldig langt i Jet understreker bare at det han sier er tull.

Helge Nilsen virker ikke som noen god trener hvis vi tenker på Brann 2 og kan ha hatt veldig mye å si. Spesiellt i kvallik til andre(husker ikke hvilket år det var)hvor han stilte med tilnærmet juniorlag.

At ledelsen i Brann virker å ha en veldig god plan har jeg skrevet om her:

Planen og hvordan det ligger an

det viser seg og i at stallen er veldig bra. kanskje trenger den ett par forsterkninger til, så er jeg bombesikker på medalje i 2011 og Europa i 2012!

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

At de ikke har scoret på de prosentene synes jeg har mye å gjøre med forsvarsspillet jeg da, men vi er kanskje uenige der?jeg vil ihvertfall ikke dømme spillerne pga noe de ikke følte seg tilfreds med(4-4-2, ingen spilleplan, Gylfi med mye spilletid :ohmy:, og håpløse bytter.) Da vil jeg mye heller se på tallene jeg presenterte siden man åpenbart kan se forskjell på laget under Nilsen og under Skars...

at Davy nå sitter med sine lange tirader i nachspielet og babler endrer ikke på dette...

Davy har jo faktisk helt rett med 90% av det han sier. Han har mye peiling om norsk fotball og spessielt vårt kjære brann. Det at han tør si det han mener synest jeg er fint. Brann er et lag som er på vei nedover sportslig og vist det ikkje skjer noe drastisk så vil alt gå til helvete. Byen fortjener et lag som kan kjempe der oppe og noe vi kan være stolt over. Ser tegn på at ting blir bedre, men det er desverre minimalt.

Lenke til kommentar

vi er tydelig veldig uenig i hva laget trenger. Jeg synes vi bare trenger ett par forsterkninger så kan vi nå langt, mens jeg ikke vet hva du synes vi trenger.

At vi er på vei ned sportslig den skjønner jeg ikke mye ut av.

Tingene har bare blitt mye bedre under Skarsfjord og jeg synes det er mange tegn på at tingene vil gå meget bra neste sesong...

Kan lime inn mitt innlegg her for å få frem poengene mine:

Angående form, Brann er 12. beste lag basert på siste 5 kamper. Ikke så mye å rope hurra for akkurat :)
Det er en alt for svart/hvit måte å se det på synes jeg. Vi har vært effektive i flere kamper.

Spillet er helt annerledes. Vi har en plan i spillet, tenk hvis kvalitetsspillerne våre hadde hatt en plan å forholde seg til den første halvdelen av sesongen... tror og vi kan si vi har fått dårlig betalt i flere kamper.I den første halvdelen tok vi 16 poeng, i den andre halvdelen har vi tatt 11 allerede. vi kom ikke opp på 13 før den fjortende runden, og da hadde jo Skarsfjord tatt over. Dvs at på 12/13 kamper så tok Nilsen mindre poeng enn Skarsfjord har gjort på 8. Skarsfjord har tatt 17 poeng på 10 kamper, Nilsen har tatt 10 på 12/13. Kun 4 lag har scoret flere mål enn oss.

Når Nilsen ga seg hadde vi 2-4-7, nå har vi 6-9-9...Tror mye er sagt med dette...

Lenke til kommentar

Alt handler jo om forsterkninger. Vi har ikke penger og ingen talenter som kan ta over for spillere som forsvinner. Hvem skal erstatte PvM, Huse, Solli osv.? Vi har kanskje 3-4 talenter som kommer til å spille seg inn på laget innen en 5+ år og skal det gå bra med oss må vi virkelig satse hardere. Den dagen Brann blir et lag for framtiden skal jeg si meg fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...