Gå til innhold

Kristne filmer?

Spenis

Anbefalte innlegg

OBS: Jeg påstet denne feil!

Hei jeg er på jakt etter noen kriste filmer til en ungdomsforening? noen forslag?

* Egnet for ungdomer tom 9. kl

* litt acition

* Ikke overdreven

* Ikke så barnevenlig

* På engelsk, men norsk tekst.

Takk på forhånd

Endret av Spenis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmer med et forkynnende budskap, eller bare filmer som ikke vil provosere kristne eller undergrave kristendommen? Det førstnevnte lar seg vanskelig kombinere med kvalitet, og når det gjelder den andre gruppen er det bare å gå etter amerikanske filmer med PG-rating. Exorcisten er forsåvidt ment å ha et kristent budskap, men det er ikke en film jeg ville tvunget noen til å se.

EDIT: Jeg kommer selv fra en ganske så religiøs bygd, og når jeg tenker etter var nok de mest populære filmene i det kristne miljøet Blues Brothers (!) og Die Hard-trilogien (!!).

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Svarar nok litt i seinaste laget, då eg har oversett denne tråden. Reknar med at denne foreninga held på framleis, so eg har eit par forslag.

Left Behind handlar om endetida, vi følgjer nokon personar gjennom tida etter at mange personar er opprykka. Vi får sjå korleis forskjellege personar handterar dette og korleis dei løyser ting. Dette er nok ein film dei let seg underhalde av, men den eignar seg ikkje for dei heilt minste. Du kan kanskje sjå gjennom den sjølv først for å finne ut om du meiner den eignar seg.

Pay it Forward handlar om ein liten gut som startar ei rørsle, der han gjer ein god ting mot ein person og deretter må denne personen gjere ein god ting mot tre nye personar. Flott film med mykje god moral.

Endret av afirm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...