Gå til innhold

noob trenger hjelp i FL studios

Jimstar

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp begynt å kuke rundt endel med Fl studios og det er mildt sagt helt fantastisk å lage egen musikk. Er mest into dubstep/drum&bass samt engoddel electronika.

Er mye som løser seg av rote rundt i programmet, men visse elementære barrierer holder meg igjen en god del. Håper det finns forumbrukere her som kan hjelpe meg!

.om jeg f.eks lager en bassline i pattern1 ved hjelp av 3x osc og trimmer den til å være i 2 steps (for å lage wub-wub effekt), deretter lager en NY melodi med samme (3x osc) i pattern 3, får jeg ikke lov til å ha to forskjellige rytmer. Dette gjelder også volumkontroll. Hvorfor har det seg sånn at den ikke lar meg behandle de som to individuelle spor(som de forøvrig er)

.Når jeg prøver å bruke noen av strykerne, eller bassene som FL så snilt har inkludert i programmet varer ett trykk i kanskje 5 sekunder... Jeg vil kun ha en Booop. men får istedet en boooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooop uansett. Dette gjelder irriterende mange typer instrumenter. blir bare grøt av det.

Sorry for barnslig ordlegging, men har desverre ikke klart å sette meg inn i terminologien endå.

God kveld til alle :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes, nå fant jeg ut at hvis jeg trykket på mitt sample og høyreklikket over lydbølgen, så kunne jeg komme inn på en ny edit kontroll, som lar en korte ned, fade ut og alt det nødvendige ganske enkelt. Problemet nå er at når jeg igjen begir meg inn på pianoroll for å lage en melodi, så forblir samplet i samme tempo uansett hvor mye jeg strekker/krymper "klossene"! Hvordan kan jeg få pianoroll til å holde på tonene så lenge jeg vil?

Jeg forventer egentlig ikke noe svar, men nå har jeg hvertfall et sted å komme tilbake til om jeg glemmer hva jeg har gjort imorgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...