Gå til innhold

Recievers pre out utganger gir ikke fra seg lyd.

Deem

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en XTZ W10.16 subwoofer og et par Dynavoice M-65 EX :new_woot: , men alt er ikke fryd og gammen. Jeg har koblet dataen til Yamaha RX-V657 receiveren min med S/PDÌF kabel. Jeg får lyd til frontene, men ikke noe liv i subwooferen når den er koblet til pre out subwoofer, center eller surround. Men kobler jeg den til "pre out front" får jeg lyd. Jeg regner med at det er en forskjell på "pre out front" og "pre out subwoofer"?

Tips til ting jeg kan prøve for å få lyd i de andre pre out utgangene? Prøvd det meste av instillinger på dataens lydkort og knapper på receiveren. Tenkte at dette burde være mer eller mindre "plug-and-play", men neeeida...

post-126838-1284915326,6077_thumb.jpg.jpg]

Endret av Deem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du skrudd på at du har subwoofer i menyene?

Husk på at den kun vil sende ut signaler til de kanalene som faktisk får lyd, akkuratt som til høytalerne.

S/PDIF støtter kun 2-kanals PCM (og 6-kanalers ferdig enkodet AC3/DTS), altså for å få lyd i alle kanaler, så må du spille av en 5.1 lydfil(film), i et program som støtter bitstreaming.

Lenke til kommentar

Hvilke menyer snakker vi om, receiverens eller lydkortets? Jeg trodde at S/PDIF støttet surround. Hvordan kobler jeg riktig for å få liv i subwooferen? Jeg prøvde å koble analogt fra lydkortet til "multi ch input subwoofer", funket ikke.

25d43fb0-6c74-40a1-80bc-773e9a2e43b2.jpg

Endret av Deem
Lenke til kommentar

S/PDIF støtter bitstreaming av ferdig-enkodede ac3-filer. DVS: PCM er ukomprimert lyd, det er det som går internt i pcen.

S/PDIF støtter kun to kanaler med PCM.

S/PDIF støtter også bitstreaming(filoverføring) av surround-filer, men det krever at avspillerprogrammet ditt kan sende filen urørt til forsterkeren.

Jeg bruker alltid windows media player med ffdshow (k-lite mega codec pack) der kan man stille inn at lyden skal bitstreames.

Derimot så vil du ikke få mer enn to kanalers lyd i spill.

Det du kan gjøre er å ta tre kabler fra lydkortet og inn i multi channel input på forsterkeren (3stk mini-jack till phono adaptere, grønn går på front, oransje på center og sub, sort på bakhøytalerne)

Siden velger du multi channel input på forsterkeren.

Du må også stille inn at det finnes en subwoofer i innstillingene på receiveren.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...