zargo Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 hey jeg skal oppfatere biosen til hovedkortet mitt. Jeg gjorde det for lenge siden på en anne hovedkort men husker ikke. Når jeg lastet bios oppdateringen så var den på engelsk, og jeg er ikke flink i engelsk. Noen som kan fortelle meg detaljert hvordan man oppdatere biosen på norsk Må oppdatere på grunn av skjermkortet Lenke til kommentar
nander Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 feilpostet ? Man vet hvor man skal gå for å få gode svar.... Just come to Linux people Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Ikkje nødvendigvis feilposta. Eg og lurer veldig på korleis ein oppdaterer bios og firmware i forskjellige ting f.eks. cd-rw og dvdrom, ifrå linux. win98 bootdisk er ikkje eit alternativ. Har funne eit program som skal kunne oppdatere flashrom på hovedkortbios, grafikkortbios, scsikontrollerbios og vistnok nicbios, men det programet er endå alpha og litt kjedelig å bruke alphaversjon på noko så risikabelt. Programmet heitte devbios. Og det er å finne på http://www.openbios.info/development/devbios.html. Veit nokon andre om andre og bedre alternativ? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Se på hjemmesidene til produsenten a hk'et ditt.. Burde være mer enn nok info der... Lykke til Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 http://www.biosmods.com/ Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Denne skulle vel egentlig ha blitt postet på : Hovedkort , Prosessor og Minne Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Neineinei, går fint å svare her. Først så trenger vi info om hovedkortet ditt. Produsent og modellnavn. Det du kan gjøre er å ta en tur på www.bootdisk.com og laste ned en w98 bootdisk. (jeg gjorde arbeidet for deg for her er den) Når du gir meg/oss navn på hovedkortet, så kan jeg/vi lese instruksene og oversette til norsk. Deal? Og dersom moderator stenger tråden kan du kontakte meg på PM. Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 sier ikke at man ikke kan poste her , men det beste ville vel vært å poste den på : hovedkort , Prossesor og minne. :smile: Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Men det er et vellkjent faktum at oss i "Linux" er hakket skarpere enn folket på resten av forumet Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Men det er et vellkjent faktum at oss i "Linux" er hakket skarpere enn folket på resten av forumet Men det er er sant det. Blir nesten flau naar jeg leser de andre forumene her paa hw.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå