enden Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg har en ukurant betongklump i et hjørne på vaskerommet der vann og avløp kommer inn i huset. I forbindelse med oppussing av rommet har jeg lyst til å kle inn dette både for syns skyld, men også for å få inn litt ekstra lagringsplass. Klumpen er i størrelsesordenen 170 * 90 så jeg tenkte å bygge noe fra gulv til tak, og sette 3 IKEA Pax skapdører på slik at de dekker klumpen nederst, og gir åpning inn i skapet over klumpen. Jeg tenkte på å bruke kryssfiner som plater da dette er enkelt å jobbe med, men hvordan får man pene hjørner? Hvilke ander alternativer har jeg? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Hobbyplater er vel et greit alternativ som finnes i mange størrelser og du kan dermed redusere kappinga til et minimum ved å velge plater som passer best mulig. Ellers er vel MDF og sponplater minst like enkelt å jobbe med som kryssfiner? Om du skal få pene hjørner når du kapper plater, bruk vinkelhake og blyant, håndsag og en stødig hånd. Og ikke være for kresen, godta etpar millimeters avvik. Om du skal sage elektrisk, er det sannsynligvis lettest å få bra resultat med med et sagbord med innebygd sirkelsag. Mer overkommelig prismessig er sirkelsag uten bord. Stikksag egner seg best for frihåndssaging av linjer som ikke er rette, men kan selvsagt også brukes til rette linjer med litt øvelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå